není ničím víc ani méně, než pokračovatelem slavného objevitele kategorie levných kupé-kabrií, elegantního Peugeotu 206 CC. Ten v roce 1998, tehdy ještě pod jménem 20♥, ohromil laickou i odbornou veřejnost, a když se později dostal do výroby, byl tak úspěšný, že dostal brzy většího lvího sourozence 307 CC a mnoho ostatních výrobců urychleně zahájilo vývoj svého kupé-kabria. Epure je studie, předjímající sériovou podobu nástupce zvěčnělé dvěstěšestky CC. Na 207 CC si sice ještě počkáme, ovšem už nyní se můžeme pokochat, jak se designéři popasovali se zapracováním stahovací střechy do celku. Opět stvořili neobvykle elegantní, oblý objekt, s kabinou opticky posunutou silně vpřed. Karoserie o 37 mm milimetrů přesahuje čtyři metry, jediný milimetr jí naopak schází do třičtvrtě druhého metru šířky, výška činí 1387 a rozvor 2540 mm - proti dvěstěšetce narůst všemi směry, do délky dosti výrazný. Zůstala 2+2místná koncepce i dvoudílná, elektrohydraulicky skládací střecha. Příď spolu s interiérem samozřejmě odpovídají sériové 207, koncept ale vyzdobila zářivá běloba nejen zvenčí, ale i uvnitř. Pod kapotou se ovšem skrývá velké překvapení. Prvním příznakem, že něco je jinak, je již pohled na jízdní výkony, skryté v mnohým nesrozumitelném francouzském textu. Nejvyšší rychlost 130 km/h a zrychlení 0 - 100 km/h za 15 s v dvacátém prvním století ohromí jen málokoho, zvlášť když se dál dočte o výkonu 70 kW a 180 Nm. Pak ovšem narazí na pohotovostní hmotnost 1550 kg, což je na čtyřmetrové auto poměrně hodně. Řešení je prosté - konstruktéři využili pozornost, kterou koncept pravděpodobně vzbudí, a protože se v použité technice zřejmě žádné překvapení nechystá, zapracovali do štíhlé karoserie plnohodnotný vodíkový pohon. Pět palivových článků nese 3 kg vodíku, schopné prostřednictvím elektromotoru pohánět vůz až 350 km. Tento agregát se v sériové 207 CC s největší pravděpodobností neobjeví, avšak svět dostane signál, že v Trnavě jsou připraveni na nástup alternativních paliv.
Renault Nepta
je mezi skorosériovými koncepty, jichž bude nade vší pochybnost plná i letošní Ženeva, učiněným zjevením. Člun na kolech - to přirovnání se přímo vnucuje, ať už kvůli ladným tvarům, okoukaným zjevně u loďařů, či proporcím; šedé skulptuře, za jejíž tvary by se nemuselo stydět ani muzeum moderního umění, totiž chybí do dvoumetrové šířky jen malý kousek (44 mm) a do pětimetrové délky jen ždibec (5 mm). Přitom je ovšem vysoká pouhých 1332 mm. Bez zajímavosti není ani rozvor 2845 mm a celkové proporce s dlouhým zadním převisem.