Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU: Kde jsou auta nejlevnější?

  11:42aktualizováno  11:42
Nové automobily na evropském trhu, bez přihlédnutí k daním, jsou nyní nejlevnější v Dánsku, které v této roli vystřídalo Estonsko, nejdražší naopak v Německu. Vyplývá to ze zprávy, kterou 1. srpna v Bruselu zveřejnila Evropská komise. PricewaterhouseCoopers naopak tvrdí, že nejlevnější auta jsou k mání v České republice.

Rok od rozšíření Evropské unie v květnu 2004 se rozdíly v cenách celkově zmenšily z 6,9 na 6,3 procenta; u tuctu zemí, které používají euro, rozdíl zůstal na 4,4 procenta.

"Ceny automobilů v unii se sbližují, sice velmi pomalu, ale jistě. Zákazníci tak mohou sklízet ovoce společného trhu," uvedl mluvčí EK Gregor Kreuzhuber.

Čísla však dokazují, že u některých modelů přetrvávají značné rozdíly, dodal.

Například německý zákazník zaplatí doma za Fiat Punto skoro o 30 procent více než ve Finsku, kde jsou auta v eurozóně nejlacinější.

Která auta jsou v České republice nejdražší z celé EU?

Mini One, Audi A2, Audi A3, Audi A6, Audi TT, VW Touran, Citroën C5, Renault Laguna, Saab 9-3, BMW 523i, BMW 740i, Peugeot 807

Nákupem v zemi tisíce jezer by tedy ušetřil okolo 2700 eur (81.000 korun), včetně daně z přidané hodnoty.

Komise si vzala na mušku ceny 1878 vozů v "pětadvacítce" a v 579 případech zjistila, že cenový rozdíl u totožných modelů překračuje 20 procent.

Která auta jsou v České republice nejlevnější z celé EU?

Mazda 2

Nejvýraznějším příkladem z desítky loni nejprodávanějších vozů v EU byl právě Fiat Punto.

Na německém trhu ceny 34 z 89 zkoumaných modelů aut byly nejvyšší v eurozóně, u dvou desítek šlo o rozdíl více než 20 procent.

Ze sedmi modelů, které automobilka Audi na českém trhu nabízí, mají hned čtyři (A2, A3, A6 a TT) nejvyšší cenu ze všech státu EU.

Na otázku: "Myslíte, že tato cenová politika je pro poměry, které na tuzemském trhu panují, ideální?" odpovídá Jan Klíma tiskový mluvčí Audi.

Nelze srovnávat pouze ceníkové ceny jednotlivých modelových řad, ale je potřeba přihlédnout k základní sériové výbavě, která se může v každé zemi odlišovat. Český zákazník je velmi náročný a tomu je přizpůsobena i úroveň základní sériové výbavy, takže vozy pro český trh mají v základní výbavě položky, které mohou být jinde za příplatek. Jsme si jisti, že cenová hladina pro český trh je nastavena správně.

Jako nejlacinější ze srovnání vyšlo v eurozóně Finsko, ale v Dánsku byly ceny aut ještě o 5,7 procenta nižší.

Nejlacinější z nových členských zemí zůstává Estonsko.

***

Podle Evropské komise  jsou nejlevnější vozy v Dánsku a nejdražší v Německu.  Ve výpočtu ale nezohlednila daně, zatímco PwC sestavila žebříček z koncových cen včetně daně ...VÍCE

***

Mezi květnem 2004 a 2005 ceny osobních vozů v EU stouply o 0,4 procenta (v eurozóně o 1,3 procenta), zatímco míra inflace ve stejném období činila 1,9 procenta.

Nejvýrazněji ceny klesly v Polsku (o 7,6 procenta), v České republice (o šest procent) a v Británii (o 1,2 procenta).

Naopak auta zdražila v Itálii (o 2,6 procenta), ve Francii (0,9) a v Německu (0,3 procenta).

Srovnání cen nových vozů v jednotlivých zemích EU

Přehled dle segmentů (vyznačené maximální a minimální ceny)

Podrobný přehled (dělení podle výrobců) Alfa Romeo - Mercedes

Podrobný přehled (dělení podle výrobců) Mitsubisho - Volvo

Legenda

Příliš se podle komise nezměnily ani poměry v zemích, kde ceny aut před zdaněním jsou tradičně nízké: mírně podražila v Dánsku (o 2,4 procenta) a v Řecku (o 1,8), ale zlevnila ve Finsku (o dvě procenta) a v Estonsku (o 8,3 procenta).

PwC: Auta jsou v Česku nejlevnější v Evropě

Nové osobní auto vyjde v Česku pořád nejlevněji v Evropě. Podle studie PricewaterhouseCoopers jsou koncové ceny osm procent pod průměrem eurozóny. Nejdražší auta jsou naopak v Dánsku. Tam je jejich cena téměř dvakrát vyšší než je průměr.

Podle Evropské komise  jsou nejlevnější vozy v Dánsku a nejdražší v Německu.  Ve výpočtu ale nezohlednila daně, zatímco PwC sestavila žebříček z koncových cen včetně daně ...VÍCE

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.