Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU: výrobci musí auta přizpůsobit chodcům

  11:53aktualizováno  11:53
Chodci budou v brzké budoucnosti lépe chráněni. Evropská komise připravuje legislativu, která podrobněji upraví technické aspekty konstrukce předních partií automobilů. Následky střetů chodců s auty by se tak měly výrazně omezit. Poté, co již loni EU výrobce ke zvyšování bezpečnosti chodců vyzvala, plánuje oblast do konce letošního roku upravit i právně.

Evropské automobilky zastoupené ve sdružení ACEA se po jednání s Evropskou komisí již k řadě opatření zavázaly. Jde především o rychlý zákaz kovových blatníků a optimalizaci tvarů a materiálů používaných pro konstrukci předních částí vozů. Bezpečnost chodců by mělo zvýšit i uvažované povinné vybavování nových aut systémem ABS počínaje rokem 2003. Stejné závazky jako automobilky ze Starého kontinentu dle informací z Bruselu přijali i japonští a jihokorejští automobiloví výrobci.

V myslích některých úředníků a konstruktérů se objevují i radikálnější zlepšení. Například Ford před časem informoval o nápadu montovat pod kapotu speciální zařízení, které by ji v případě střetu s chodcem pozvedlo a náraz těla tak byl utlumen. Podobný záměr mají i airbagy pro chodce - i ty jsou některými výrobci intensivně testovány.

"Je to dobrá zpráva pro chodce. Každý rok je při autonehodách v Evropské unii zabito kolem 9 tisíc a zraněno nejméně 2 tisíc nemotorizovaných účastníků silničního provozu - chodců a cyklistů. Snahou komise je tyto počty maximálně snížit. EU se musí snažit, aby automobilky všech evropských zemí zlepšovaly bezpečnostní normy," prohlásil člen komise pro průmysl a informační společnost Erkki Liikanen poté, co Evropský parlament snahu evropské vlády ocenil a doporučil vypracovat příslušnou legislativu.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.