Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU vyzývá Německo k omezení rychlosti na dálnicích

  9:38aktualizováno  9:38
Pro omezení maximální rychlosti na německých dálnicích se vyslovil evropský komisař pro životní prostředí Stavros Dimas. V rozhovoru pro německý list Bild am Sonntag poukázal na příznivé důsledky zpomalení provozu na dálnicích, které bez rychlostních limitů svádějí k rychlé jízdě.

Ilustrační foto | foto: ADAC

"Je tolik oblastí, kde nesmyslně plýtváme energií a poškozujeme ovzduší," řekl Stavros Dimas.

"Jedním z jednoduchých opatření v Německu by mohlo být omezení rychlosti na dálnicích. Rychlostní limity jsou z mnoha důvodů velmi rozumné a ve většině zemí EU a v USA jsou zcela normální. Jen v Německu je to kupodivu kontroverzní záležitost," řekl Stavros Dimas.

Rychlostní limity platí zatím jen asi na třetině německých dálnic, ale na ostatních je doporučená rychlost 130 kilometrů v hodině. Ve skutečnosti řidiči i motocyklisté mohou jet, jak rychle chtějí, a často to také dělají.

Němečtí ochránci životního prostředí chtějí letos, kdy je Německo předsednickou zemí Evropské unie a skupiny nejvyspělejších států (G8), výrazněji oživit debatu o zavedení maximální rychlosti na dálnicích.

S odvoláním na různé studie tvrdí, že by to vedlo nejen ke snížení počtu dopravních nehod a úmrtí, ale také k významnému snížení spotřeby pohonných hmot a zejména množství emisí skleníkového plynu oxidu uhličitého (CO2).

Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee ale zatím zavedení rychlostních limitů odmítá, protože prý pro to není důvod. Stejný postoj má i německý motoklub ADAC, který s odvoláním na statistiky z jiných zemí tvrdí, že rychlostní omezení mají sotva nějaký dopad na nehodovost.

V Česku je povolená rychlost na dálnicích 130 kilometrů v hodině, ale ministerstvo dopravy navrhuje její zvýšení na 160 kilometrů v hodině. Následuje tak příkladu Rakouska, které nyní na některých úsecích dálnic stejnou rychlost testuje.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.