Podle Eura je přitom zřejmé, že žádný radikální posun oproti stávajícímu modelu se konat nebude. Podle informací týdeníku totiž bude vzhled nové Octavie vycházet z návrhů stejného designérského týmu, který připravil současnou karoserii. Zůstane tedy konzervativní kabát, který se líbí dosavadní klientele a odpovídá i zařazení Škody mezi konzervativní značky koncernu VW.
Předek si také ponechá styl "nové tváře Škody", tedy tradiční mřížku chladiče s kulatým logem, a kapota se bude pyšnit tímtéž prolisem jako nynější Octavia, píše dále Euro. Co se má změnit úplně, je interiér vozu. Prý bude mnohem dynamičtější a zajímavější než dosud. Její vzhled ale zůstane ještě dlouho ukryt v koncernových halách. Novou Octavii prý obklopují snad ještě ostřejší opatření než před nedávnem Superb, který Škodovka testovala kvůli utajení až v arizonských pouštích.
První Škoda Octavia opustila mladoboleslavskou automobilku na podzim 1996. V dubnu loňského roku již továrna vyrobila půlmilióntý vůz této značky. Automobilce klesl v prvním čtvrtletí letošního roku prodej o 9,1 procenta na 107.277 aut. Za první tři měsíce firma prodala celosvětově 64.601 vozů modelové řady Fabia,
41.526 vozů Octavia a 1150 vozů nejnovějšího modelu Superb.