Euro: U části octavií se objevují trhliny na potrubí

  • 4
V době, kdy se Škoda Auto připravuje na velký skok do elitní skupiny manažerských limuzín, začíná mít údajně potíže s octaviemi. Na části z nich se totiž projevují poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun. Píše o tom týdeník Euro v dnešním čísle. Škoda Auto zveřejněná tvrzení odmítá.

Podle časopisu jde o vozy s motorem o objemu válců 1,6 litru s výkonem 55 kilowattů, který se montoval do škodovek od roku 1997 až do letošního roku. Po ujetí několika desítek tisíc kilometrů se objeví otvor v takzvaném vlnovci, zvlněné části výfuku mezi potrubím a přírubou motoru.

Škoda Auto vyrobila zhruba třicet tisíc octavií se slabším motorem 1.6, kolik z těchto aut mělo původní výfuk, výrobce nesdělil. Protože se novější výfuky začaly do octavií montovat až v květnu 1999, lze odhadnout, že šlo minimálně o polovinu, tedy přibližně patnáct tisíc vozidel, domnívá se Euro.

ŠKODA AUTO obvinění odmítá

Zástupci automobilky Škoda Auto odmítají tvrzení, že závady na starších vozech octavia jsou konstrukčního typu. Nepopírají ovšem, že u některých vozů s motorem o objemu válců 1,6 litru a výkonem 55 kilowattů se objevují opakovaně dvě závady. Řekl to Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. Na poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun, upozornil týdeník Euro.

Vedení Škody Auto potíže s 55kilowattovými octaviemi 1.6 připouští. "V minulosti jsme zaznamenali dvě občasné závady: vibrace výfuku přenášející se do vozu a nesprávnou funkci lambda sondy," říká Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. "V žádném případě však nepraskaly výfuky a rovněž nelze říci, že se
uvedené závady vyskytují po ujetí dvaceti až třiceti tisíc kilometrů," dodal.

Krauskopf tvrdí, že automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. "Úhrada opravy se řeší formou individuální kulance ve prospěch zákazníka," řekl. To se však podle Eura netýká vzniklých
prasklin.

Evžen Krauskopf říká: "Sporadicky jsme u těchto typů zaznamenali vibrace výfuku, přenášející se do vozu a projevující se zvýšenou hlučností. Druhou závadou byla nesprávná funkce lambda sondy," řekl Krauskopf. Odmítá však tvrzení, že by praskal výfuk. Údajně se pouze vyhřívá tzv. vlnovec a zhoršuje se jeho pružnost. 

Od května 1999, kdy automobilka začala montovat do těchtovozů modernější výfuky, už se podle Krauskopfa podobné závady neobjevují. Popírá přitom odhad Eura, že zmiňované závady by se mohly týkat až 15.000 vozů. "To v žádném případě. Není tovšeobecný jev, objevil se jen u některých vozů a znovu opakuji,
že nejde o konstrukční vadu," řekl.

Podle Krauskopfa automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. Nedokázal však uvést, zda již některý zákazník mohl podobnou nabídku využít. "Úhradu je možné řešit u autorizovaných prodejců formou individuální kulance ve prospěch zákazníka. Záleží samozřejmě na stáří vozu a počtu najetých kilometrů," řekl.

 

Škoda Octavia