Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EuroNCAP: Nové crashtesty odhalily problémy

aktualizováno 
V posledním kole crashtestů Euro NCAP se nové modely příliš nevytáhly. Do "klubu bezpečných" se nedostal žádný nový model. Na pět hvězdiček nedosáhl nissan Note, Chevrolet Kalos, Toyota Rav 4 ani obří Land Rover Discovery III.

Crashtest Toyota RAV4 | foto: EuroNCAP

Mezinárodní nezávislé testy Euro NCAP jsou nyní bohatší o čtyři nové výsledky.Nedávné novinky Nissan Note a Toyota RAV4 ukázaly ve zkouškách své slabiny. Nissanu praskl systém isofix pro dětskou sedačku, toyotě špatně reagoval airbag řidiče.

Dobře nedopadnul ani Chevrolet Kalos. Nejhůře ze čtyř aut zařazených do poslední série testů chrání posádku na předních sedadlech.

Zatímco Nissan slíbil, že upraví vadnou část i u vozů, které již prodal zákazníkům, Toyota takový postup odmítla.

Žádné ze čtyř testovaných aut pak nedosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení v hlavním testu, jenž měří bezpečnost na předních sedadlech. Pět hvězdiček se už stává pro nově uváděné modely aut standardem.

Nissan, Toyota i Land Rover získali čtyři hvězdičky z pěti možných. Chevrolet Kalos dosáhl dokonce jen na tříhvězdičkové hodnocení.

Testy Euro NCAP měří i bezpečí dětí v bezpečnostních sedačkách. Testovaná Toyota i Land Rover získali po čtyřech hvězdičkách, Chevrolet a Nissan se musí spokojit se třemi.

Poslední část testů se zaměřuje na to, jaké šance má při střetu se zkoušeným vozem chodec. Nejlépe tvarovanou příď má v tomto ohledu z testovaných aut Toyota RAV4, dostala tři hvězdičky.

Dvě hvězdičky v hodnocení střetu s pěšími získaly vozy Chevrolet Kalos a Nissan Note. Nejméně myslí na chodce nový Land Rover Discovery, porota mu přisoudila jednu hvězdičku.
Sdružení evropských autoklubů a dalších institucí z motoristické oblasti pod hlavičkou Euro NCAP se obšírněji zabývalo problémy Nissanu Note a Toyoty RAV4.

Při simulovaném bočním nárazu praskl nissanu speciální úchyt pro spojení karoserie s dětskou sedačkou, kterému se říká isofix. Japonská automobilka přispěchala s tvrzením, že v testu vystupoval vůz z prvních produkčních sérií, u níž se objevily špatné sváry u isofixů. Výrobce slíbil, že všechny postižené vozy svolá do servisů a vadné části upraví.

Toyotě RAV4 se při čelním crashtestu pozdě nafoukly airbagy. Automobilka už upravila systém tak, aby se nafukovací vaky objevily před hlavami posádky ve správném okamžiku.

Na otázku Euro NCAP, zda japonská značka zkontroluje airbagy v již prodaných vozech, které mohou mít stejný problém jako auto v crashtestu, odpověděla Toyota záporně.

Šéf testů Euro NCAP Claes Tingvall k výsledkům Toyoty RAV4 a Nissanu Note uvedl: "Oba zástupci dostali za ochranu posádky čtyři hvězdičky. Ale jelikož se jedná o úplně nové modely, mohli jsme očekávat ještě lepší výkony.“

A přidává kritická slova směrem k Toyotě: "Nissanu lze gratulovat k tomu, že upraví i dříve prodaná auta. Myslíme si, že všichni zákazníci by se měli dočkat podobného postupu, jakmile se taková slabina odhalí.“

Claes Tingvall pochválil na druhou stranu Toyotu RAV4 za výsledky při střetu s chodcem. Protože robustní vozy typu SUV moc často na tak dobré hodnocení nedosáhnou.

Vedle této toyoty se stejně dobrým výsledkem může z dřívějších testů pochlubit jen Honda CR-V. "Vyzývám všechny automobilky, aby se držely tohoto trendu,“ namířil slova k výrobcům Claes Tingvall.

Chevrolet Kalos sice pro americkou značku tentokrát zaznamenal jen tři hvězdičky za ochranu posádky, což je sice málo, ale zároveň o dost lepší výsledek než Chevroletu Aveo, který začátkem letošího roku v crashtestech zcela propadnul.

Když dva dělají totéž...

Čínská kopie Daewoo Matiz první generace prošla crashtestem. Ošizená napodobenina nesoucí jméno Chery QQ si vedla mnohem hůře než originál, který nosí tři EuroNCAPové hvězdičky.
Srovnání výsledků:

DAEWOO MATIZ

CHERY QQ

DALŠÍ FOTOGRAFIE Z CRASHTESTU CHERY QQ zde...

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.