Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EuroNCAP zpřísní hodnocení crashtestů: dostat pět hvězd bude těžší

aktualizováno  5. září 9:12
Jiných než pětihvězdičkových aut se v posledních sériích crashtestů nezávislé evropské organizace EuroNCAP objevuje stále méně. Aby bylo hodnocení "bezpečnými" hvězdičkami jasnější a lépe vypovídající, budou se podmínky pro jejich udělování zpřísňovat.

Ilustrační foto - crashtest Hyundai i10 | foto: EuroNCAP

Když nové auto nedosáhne v crashtestech na všech pět hvězd, které může maximálně dostat, je to minimálně u těch velkých aut problém. Od února příštího roku to ale bude jinak.

Letos má 4 nebo 5 hvězd za ochranu posádky 97 % testovaných aut (celkem 34 modelů). EuroNCAPu se ale nelíbí, že automobilky investují peníze a energii do vývoje stále bezpečnějších (rozuměj pětihvězdičkových) aut.

Další sledované parametry ale jako by při vývoji přehlížely. Na maximální čtyři hvězdičky za ochranu chodců v případě střetu do dneška dosáhlo pouze jediné auto - velký Citroën C6. Mnohem víc než polovina aut (67 procent) má v této disciplíně jenom dvě hvězdičky. V ochraně dětí v dětské autosedačce jsou na tom výrobci o něco lépe, výsledky z crashtestů ale velmi kolísají.

EuroCAP chce proto tyto výsledky také zohlednit v konečném účtování. Jak na to půjde, prozatím neprozradil, nabízí se ale myšlenka, že místo třech kategorií zvlášť (posádka, děti, chodci) dostane auto vždy pouze jedno hvězdičkové ohodnocení.

Únorová série crashtestů v roce 2009 už bude hodnocena podle nové metodiky, která mimo jiné zohledňuje i riziko poranění krční páteře, nebo zda je auto vybaveno stabilizačním systémem. Detailní podobu nových - přísnějších - kritérii se automobilky dozví do konce letošního roku. Maximální počet pěti hvězd zůstane zachován i nadále, prozradil EuroNCAP.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.