Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Europarlament bude hlasovat o zákazu aut rychlejších než 162 km/h

aktualizováno 
Až budou letos na podzim poslanci Evropského parlamentu hlasovat o zákoně upravujícím emisní limity nových aut, budou zřejmě rozhodovat také o tom, zda zakázat automobilkám vyrábět vozy s maximální rychlostí přesahující 162 km/h.

Když návrh v Evropském parlamentu projde, bude muset zpomalit i nejrychlejší škodovka všech dob - Octavia RS | foto: Škoda

Informaci přinesl zpravodajský server BBC,  jehož redakce měla možnost nahlédnout do připravovaného dokumentu.

Zákon mimo jiné stanoví emisní limity CO2 pro výrobce aut. Jeho pracovní verzi dostanou od předkladatele návrhu  – Brita Chrise Daviese – koncem června.

Liberální demokrat Chris Davies doporučuje zavést maximální rychlost nově vyráběných aut na 162 km/h.

Argumentuje tím, že i tak je tato hodnota o 25 procent vyšší, než jsou rychlosti, které zákony většiny evropských zemí řidičům dovolují.

Pětina všech nákladů na reklamní účely automobilek by také byla investována do věcí spojených se snižováním spotřeby aut, a tím i jejich emisí CO2.

Evropská komise nyní připravuje legislativu, která nařídí automobilkám vyrábět od roku 2012 auta s množstvím CO2 nepřesahujícím 130 gramů na kilometr. Návrh na zavedení rychlostního limitu pro nové vozy by však u Evropské komise nenašel podporu, píše BBC.

Davies uznává, že zavedení limitu 130 g/km bude pro automobilky velmi nákladné. Proto by upustil od dalšího zpřísnění od roku 2015, v souvislosti s čímž se hovoří o emisích 120 g/km.

Britský poslanec Evropského parlamentu by zavedení dalšího omezení CO2 odsunul na rok 2020, ale poté by od automobilek chtěl dodržovat mnohem nižší hranici - do 95 g/km.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.