"Napsal jsem komisi jménem české vlády dopis, že to nepovažuji za vhodné, protože by to poškodilo zájmy našeho průmyslu," říká Jahn, za nímž přišli zástupci Škody Auto.
Komisař Frits Bolkestein, jenž má věc na starosti, říká, že větší konkurence přinese snížení cen pro spotřebitele. Podobný názor mají i zástupci malých výrobců.
Automobilky se však brání, že tak přijdou o velký byznys ve výši až 70 miliard korun ročně a budou muset propouštět.
Toho se bojí politici automobilových velmocí v Evropě včetně Česka.
Jahn i automobilky argumentují tím, že zlevnění ceny dílů není vůbec jisté a neautorizovaní výrobci mohou vyrábět kapoty horší kvality, což ohrožuje bezpečnost.
Hrozí navíc, že výroba dílů se přesune za nejlevnější pracovní silou do Asie. "Tato výroba nyní zaměstnává v Evropě 50 tisíc lidí," říká Ivan Hodač, šéf Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).
Otevření trhu by se týkalo 16 zemí unie. V Česku a dalších devíti státech již konkurence ve výrobě dílů existuje.
Kampaň ECAR varuje před monopolem na trhu náhradních dílů PRAHA 1. září (ČTK) - Evropská kampaň za osvobození trhu s automobilovými Evropská komise bude rozhodovat o přijetí takzvaného opravárenského dodatku V současné době umožňují Británie, Irsko, země Beneluxu, Španělsko, Itálie, Výrobci automobilů jsou proti dodatku. "Myslíme si nadále, že je to špatný |