Z původních 28 nominovaných aut se do finále probojovaly: Alfa Romeo 159, BMW řady 3, trojčata z kolína Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, Mazda 5, Renault Clio, Toyota Yaris a VW Passat.
Každý z 58porotců 22 národností vybraných z evropských motoristických novinářů má nyní za úkol rozdělit 25 bodů mezi alespoň pět aut, které se dostaly do finále. Svoje rozhodnutí musí také písemně odůvodnit.
Stane se autem roku italská krasavice Alfa Romeo 159? Potvrdí se tvrzení, že automobilky z Apeninského poloostrova mají na auta roku "patent"? Nebo se štěstí poprvé historii usměje na BMW a titul si odnese nová "trojka"?
Čtěte také: Porota míní, život mění - úspěšná auta, která neuspěla |
Čtyřicet dva roky velkých, těsných, jasných i nepochopených vítězství, proher a následných velkých tažení, ale i nevyužitých příležitostí. Vybrala porota ale vždy určitě ty NEJ auta? Nesáhla někdy vedle? ...VÍCE |
Chytrá auta, která si ráda hrají s prostorem pro posádku, zastupuje Mazda 5.
Legendou, které by mohla porota přiřknout titul "za zásluhy", je VW Passat. Kdysi sen živnostníků a rodin, dnes manažerský koráb, klepající na dveře vyšší třídy, dostal do finále svou šestou generaci.
Jaké je auto roku pro rok 2006 se Evropa dozví 14. listopadu. Které je jím podle vás?
Auta, která se do finále nedostala
Chevrolet Spark (Daewoo Matiz), Hyundai Sonata, Jeep Grand Cherokee, Fiat Croma, Daihatsu Sirion, Kia Rio, Lexus GS, Mercedes-Benz třídy B, Mercedes-Benz třídy ML, Mercedes-Benz třídy S, Nissan Murano, Nissan Pathfinder, Opel Zafira, Peugeot 1007, Porsche Cayman, Range Rover Sport, Ssangyong Rodius, Seat Leon, Suzuki Grand Vitara, Suzuki Swift, Volkswagen Fox.
Překvapivě se ani mezi nominované nedostala futuristická nová generace Hondy Civic.
Auto roku 2005: Toyota Prius |
Prius zvítězil před druhým Citroënem C4 s velkým náskokem. Ekologická Toyota je nejlepší podle 37 členů poroty ...VÍCE |
Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000.
Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 42 různých automobilů mnoha kategorií. Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.