Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropské automobilky se bojí korejské konkurence

  16:34aktualizováno  16:34
"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," uvedl šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. "Jsou to velmi silné firmy a silní konkurenti," řekl o společnostech Hyundai a Kia šéf evropské divize největší americké automobilky GM.

Kia se loni v říjnu rozhodla, že Frankfurtský autosalon ohromí odvážným velkým sedanem s pohonem zadních kol. Velký rozmáchlý koncept poháněný přeplňovaným šestiválcem by se podle spekulací mohl dostat do výroby. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Evropští výrobci automobilů mají obavy z konkurence ze strany jihokorejských rivalů Hyundai a Kia. Čínské automobilky ale zatím nejsou považovány za hrozbu. Vyplývá to podle agentury Reuters z názorů analytiků a prohlášení představitelů evropského automobilového průmyslu na autosalonu ve Frankfurtu.

Automobilky Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji, a to i během světové finanční a hospodářské krize.

Navíc se nerozpakují přiznat, že chutím Evropanů nerozumějí a najímají si zkušené odborníky od konkurence. "Přetáhnout" designéra Petera Schreyera od Audi je to nejlepší, co mohla Kia udělat. Autor ikonického Audi TT je jedním z nejlepších designérů současnosti, Korejci mu dávají volnou ruku a věří mu. Kie tak dnes mají atraktivní design, který se v Evropě líbí.

Hyundai i30

Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci důležitého modelu i30.

To samé udělal Hyundai, když angažoval Tomase Burkleho, který kdysi maloval BMW. Korejci se ale neomezují jen na lov designérů. Hyundai má vývojové centrum v německém Rüsselsheimu, tedy ve stejném městě, kde sídlí Opel.

Kia zase obsadila reprezentativní místo v centru Frankfurtu. Postavila si svou evropskou centrálu přímo v srdci jednoho z finančních center Německa. Ostatní značky mohou reprezentativní prostory včetně showroomu Kie v sousedství frankfurtského výstaviště, kde právě probíhá autosalon, jen závidět.

Kie se vyrábějí v továrně v Žilině, hyundaie vyjíždějí z fabriky ve slezských Nošovicích. Nejvyšší nekorejský manažer v evropské centrále Kie přišel z místa šéfa britského zastoupení Toyoty, ostatní klíčové evropské manažery lovila korejská značka u dalších renomovaných značek, třeba šéf marketingu Benny Oeyen přišel od Mazdy.

"Hyundai bude s Volkswagenem soupeřit o titul největšího výrobce automobilů na světě. Ne v tomto nebo příštím roce, ale rozhodně ve středně dlouhém období," uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. V Evropské unii tato dvojice představuje z hlediska prodeje největší asijskou automobilku, napsala agentura Reuters.

"Jsou dost agresivní po celé Evropě. Jsou jedním z našich největších konkurentů," uvedl šéf evropských aktivit největší japonské i světové automobilky Toyota Didier Leroy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.