Kia se loni v říjnu rozhodla, že Frankfurtský autosalon ohromí odvážným velkým sedanem s pohonem zadních kol. Velký rozmáchlý koncept poháněný přeplňovaným šestiválcem by se podle spekulací mohl dostat do výroby.

Kia se loni v říjnu rozhodla, že Frankfurtský autosalon ohromí odvážným velkým sedanem s pohonem zadních kol. Velký rozmáchlý koncept poháněný přeplňovaným šestiválcem by se podle spekulací mohl dostat do výroby. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Evropské automobilky se bojí korejské konkurence

  • 199
"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," uvedl šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. "Jsou to velmi silné firmy a silní konkurenti," řekl o společnostech Hyundai a Kia šéf evropské divize největší americké automobilky GM.

Evropští výrobci automobilů mají obavy z konkurence ze strany jihokorejských rivalů Hyundai a Kia. Čínské automobilky ale zatím nejsou považovány za hrozbu. Vyplývá to podle agentury Reuters z názorů analytiků a prohlášení představitelů evropského automobilového průmyslu na autosalonu ve Frankfurtu.

Automobilky Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji, a to i během světové finanční a hospodářské krize.

Navíc se nerozpakují přiznat, že chutím Evropanů nerozumějí a najímají si zkušené odborníky od konkurence. "Přetáhnout" designéra Petera Schreyera od Audi je to nejlepší, co mohla Kia udělat. Autor ikonického Audi TT je jedním z nejlepších designérů současnosti, Korejci mu dávají volnou ruku a věří mu. Kie tak dnes mají atraktivní design, který se v Evropě líbí.

Hyundai i30

Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci důležitého modelu i30.

To samé udělal Hyundai, když angažoval Tomase Burkleho, který kdysi maloval BMW. Korejci se ale neomezují jen na lov designérů. Hyundai má vývojové centrum v německém Rüsselsheimu, tedy ve stejném městě, kde sídlí Opel.

Kia zase obsadila reprezentativní místo v centru Frankfurtu. Postavila si svou evropskou centrálu přímo v srdci jednoho z finančních center Německa. Ostatní značky mohou reprezentativní prostory včetně showroomu Kie v sousedství frankfurtského výstaviště, kde právě probíhá autosalon, jen závidět.

Kie se vyrábějí v továrně v Žilině, hyundaie vyjíždějí z fabriky ve slezských Nošovicích. Nejvyšší nekorejský manažer v evropské centrále Kie přišel z místa šéfa britského zastoupení Toyoty, ostatní klíčové evropské manažery lovila korejská značka u dalších renomovaných značek, třeba šéf marketingu Benny Oeyen přišel od Mazdy.

"Hyundai bude s Volkswagenem soupeřit o titul největšího výrobce automobilů na světě. Ne v tomto nebo příštím roce, ale rozhodně ve středně dlouhém období," uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. V Evropské unii tato dvojice představuje z hlediska prodeje největší asijskou automobilku, napsala agentura Reuters.

"Jsou dost agresivní po celé Evropě. Jsou jedním z našich největších konkurentů," uvedl šéf evropských aktivit největší japonské i světové automobilky Toyota Didier Leroy.

,