Z finálové sedmičky: Alfa Romeo 159, BMW řady 3, trojčat z Kolína Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, Mazda 5, Renault Clio, Toyota Yaris a VW Passat vybírala porota evropské auto roku 2006 (Car of the year).
Každý z 58porotců 22 národností vybraných z evropských motoristických novinářů měl za úkol rozdělit 25 bodů mezi alespoň pět aut, které se dostaly do finále. Svoje rozhodnutí musel také písemně odůvodnit.
Letošní vítězství clia je velmi těsné. Druhý passat dostal pouze o pět bodů méně. Třetí generaci francouzského zástupce kategorie malých aut dalo na první místo v hodnocení méně porotců než passat, nebo například BMW řady 3 (čtvrté místo).
Čtyřicet dva roky velkých, těsných, jasných i nepochopených vítězství, proher a následných velkých tažení, ale i nevyužitých příležitostí. ...VÍCE |
Čtrnáct dní hlasovali o Evropském autě roku také čtenáři iDNES. U nich však clio neuspělo a skončilo na předposledním místě.
První příčku obsadila ve čtenářské anketě italská krasavice Alfa Romeo 159. Pro novináře druhý passat skončil na iDNES na třetím místě.
Auta, která se do finále nedostala
Chevrolet Spark (Daewoo Matiz), Hyundai Sonata, Jeep Grand Cherokee, Fiat Croma, Daihatsu Sirion, Kia Rio, Lexus GS, Mercedes-Benz třídy B, Mercedes-Benz třídy ML, Mercedes-Benz třídy S, Nissan Murano, Nissan Pathfinder, Opel Zafira, Peugeot 1007, Porsche Cayman, Range Rover Sport, Ssangyong Rodius, Seat Leon, Suzuki Grand Vitara, Suzuki Swift, Volkswagen Fox.
Překvapivě se ani mezi nominované nedostala futuristická nová generace Hondy Civic.
Auto roku 2006 - výsledky
Odborná porota | počet bodů | čtenáři iDNES | počet bodů | |
---|---|---|---|---|
1. | Renault Clio | 256 | Alfa Romeo 159 | 627 |
2. | VW Passat | 251 | BMW řady 3 | 465 |
3. | Alfa Romeo 159 | 212 | VW Passat | 293 |
4. | BMW řady 3 | 203 | Mazda 5 | 217 |
5. | Mazda 5 | 198 | Toyota Yaris | 163 |
6. | Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo | 187 | Renault Clio | 133 |
7. | Toyota Yaris | 143 | Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo | 62 |
Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000.
Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 42 různých automobilů mnoha kategorií. Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.