Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku je Opel Insignia

  12:12aktualizováno  13:07
V přestižní anketě Car of the year zvítězil Opel Insignia. Vítězství německého vozu v anketě evropských motoristických novinářů je velmi těsné. Insignia vyhrála o jediný bod před druhým Fordem Fiesta. Třetí místo obsadila nová generace VW Golf.

Opel Insignia | foto: Opel

Ve finále renomované ankety měla svého zástupce i Škoda. Na oficiálních stránkách ankety prozatím kompletní výsledky nejsou uveřejněny. Podle informací britského magazínu Autocar je konečné pořadí takové:

Evropské auto roku 2009
1. Opel Insignia 321 bodů
2. Ford Fiesta 320 bodů
3. VW Golf 223 bodů
4. Citroen C5 198 bodů
5. Alfa Romeo MiTo 148 bodů
6. Škoda Superb 144 bodů
7. Renault Megane 121 bodů

Úspěch po 22 letech

Opel má ve své flotile auto roku po dlouhých 22 letech. Posledním vozem z Russelheimu, který se titulem Evropské auto roku pyšnil, byl Opel Omega (1987). V roce 2007 skončila druhá corsa za Fordem S-Max o dva body.

Martin Hejral, tiskový mluvčí Opelu úspěch insignie komentuje: "Jsme samozřejmě nadšeni. Insignie si to zaslouží. Velmi jsme v to doufali, protože pozitivní dojmy motoristických novinářů jsme vnímali už delší dobu. Věřím, že tohle vítězství opelu po několika letech hledání pomůže zpátky na výsluní."

.jak jezdí evropské auto roku - první kilometry s insignií

"Insignie nástup opelu letos potvrdila a věřím, že stejně úspěšný bude i nový Opel Astra, který se představí příští rok," uzavírá

Vítězství velkého opelu nad malým Fordem Fiesta je vlmi těsné. 20 členů poroty dalo nejvíce bodů insignii, 19 fiestě. Ford prohrál ve finále auta roku o jeden bod už podruhé v historii. V roce 2001 porazila tehdy nové mondeo o jediný bod Alfa Romeo 147.

Evropské auto roku v renomované soutěži vybírá 59 motoristických novinářů z celé Evropy. Každý z nich má 25 bodů, které musí mezi finalisty rozdělit, žádnému z aut nesmí dát víc než 10 bodů, aspoň jeden bod musí dostat minimálně pět finalistů. Své rozhodnutí musí také každý z porotců zdůvodnit.

Do soutěže bylo původně přihlášeno 37 aut, každé muselo splnit podmínku, že do konce roku musí odstartovat jeho prodej alespoň v pěti zemích Evropy a musí se jich prodat víc než pět tisíc.

Auto roku podle čtenářů

V hlasování čtenářů iDNES.cz vyhrál český finalista Škoda Superb před Alfou Romeo MiTo, insignia skončila třetí. Poslední a předposlední místo obsadil VW Golf a Ford Fiesta. - kompletní výsledky čtenářské ankety ZDE

Galerie poražených

Alfa Romeo Mi.To

Alfa Romeo Mi.To

Citroën C5

Citroën C5

Ford Fiesta

Ford Fiesta

Renault Mégane

Renault Mégane

Nová Škoda Superb

Nová Škoda Superb

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI





Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.