Vzpomínáte, Kia byla jednou z nejvysmívanějších automobilek na trhu, ještě před nedávnem nad ní motoristický svět ohrnoval nos. Stačilo pár let a z popelky je štika.
Pote, co se korejská automobilka dostala pod křídla svého krajana - kolosu Hyundai, začalo radikální přestavování modelové řady. Na autosalonu v Paříži se zástupci Kie chlubili velmi mladou modelovou řadou. Nejstaršímu modelu v nabídce (picantu) byly dva a půl roku.
Kia cee´d zaútočila na léta neměnné pozice golfu a focusu sedmiletou zárukou, uplynulo pár měsíců a míří na trh jako praktický kombík. Kia ale už nechce být ekonomickou volbou nenáročných, na autosalonu v Ženevě představí ze cee´du odvozený kabriolet a koncem roku začne vyrábět sportovně střižený třídveřák.
Tým nového šéfdesignéra značky Petera Schreyera vzal líbivé klasické tvary sériového hatchbacku a dal jim dynamičtější nádech. Je to vůbec první auto vzniklé pod taktovkou designéra, který přišel loni v létě od VW.
Ex_cee´d cabrio nectí módu zaplechovaných ccček, které skládají do kufru rozřezaný plech, ale kryje hlavu hezky klasickým plátnem, které ale ovládá elektrický mechanismus.
"Jsem přesvědčen, že plátěné střechy čeká renesance," říká Peter Schreyer. A dodává, že plechové střechy nejsou tak romantické, jako ty, plátěné. To, které je použito na ex_cee´du má barvu čokolády.
Šmrncovní sněhobílé kabrio dostalo vysoký ponton karoserie a hodně skloněné čelní okno. Mohutné boky nešetří dynamikou. Zajímavě působí krátká záď, téměř bez víka kufru. Cestujícím na zadních sedadlech tak auto končí téměř za zády. Nechybí výrazné detaily, kterým pomáhá chrom, kola mají průměr 19 palců.
Ex_cee´d cabrio vychází se studie třídveřového hatchbacku pro_ceed, který byl k vidění před půl rokem na autosalonu v Paříži, a který začne brány Žilinské továrny opouštět koncem roku pod jménem sportyhatch. Publiku neviditelné díly zůstaly zachovány, všechny panely karoserie jsou zbrusu nové. Více toho o kabrioletu zatím korejská automobilka neprozradila.