Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně: první kilometry s novou Škodou Superb

aktualizováno 
Sen českých manažerů se zhmotnil. V novém superbu už jsme seděli a najeli v něm první kilometry.

Největší a nejdražší škodovka vypadá důstojně a mnohem lépe než bachratý předchůdce.

Nový superb je stále hodně dlouhý, na pohled i po usednutí dovnitř. Předek a zadek jako by svým tvarováním k sobě trochu neseděly. Designéři se ale snažili, seč mohli, aby zamaskovali "jezevčíkovitost".

Už starý superb nabídl cestujícím kupu místa na zadních sedadlech. V novém je ho ale ještě víc. Za 175 centimetrů vysokým řidičem si téměř natáhnete nohy.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Škoda Suberb na www.automodul.cz

Masivní zadní sloupky a úzké zadní okno omezují výhled, při parkování je tedy nutné se spoléhat hlavně na parkovací senzory (v základní výbavě za příplatek 10 tisíc). Když jste velcí lenoši, můžete si připlatit za samoparkovacího asistenta. Superb si s ním sám najde místo, do kterého se podélně vejde, a na vás už je jen řazení jedničky a zpátečky. Točení volantem obstará elektronika.

Ve slunném dni se zrcadlí v čelním skle mřížka ofuku čelního skla, stejně jako kdysi v první octavii. S neskromnými rozměry auta moc neladí subtilní volant. Na omak je příjemný, ale mohl by být tlustší.

Stěhovaví řidiči ocení výborně přístupný kufr. Když využijete superbovskou chloubu, kterou má Škodovka patentovanou  - dvojchodové víko pojmenované Twindoor - a otevřete obří zadní dveře, naložíte snad i ledničku. Manažer s diplomatkou si vystačí s malým víkem, stejným jako má stávající superb. "Zadní dveře Twindoor budou v základní výbavě superbu," říká Radek Donner, šéf prodeje největšího pražského prodejce škodovek NH Car.

Vlajková loď českého autoprůmyslu má trochu tvrdší podvozek, jak je u domovského koncernu Volkswagen zvykem. Oproti předchůdci ztratil superb na plavné houpavosti. V zatáčkách se docela naklání, ale stopu drží jistě. V ostrých zatáčkách cítíte, jak velká záď trochu povlává. Ale je to spíš příjemné než obtěžující.

Když otočíte klíčky v zapalování, ručky rychloměru a otáčkoměru opíšou třísetstupňový oblouk a spořádaně se zase vrátí na start (stejně jako u některých motorek). Stejně to má třeba nový Volkswagen Passat CC, který jsme vyzkoušeli předminulý týden.

Krátce jsme ozkoušeli dvoulitrové TDIčko systému čerpadlo-tryska, které koncern VW pomalu opouští, jeho drnčivý zvuk je uvnitř hodně slyšet, se svižným rozhýbáním velkého auta ale nemá sebemenší problém.

Radek Donner z NH Caru se na zahájení prodeje moc těší: "Od dob octavie se po žádné škodovce zákazníci tolik neptali. Máme už rozjednáno kolem 20 poptávek." Předpokládá, že nejžádanějším motorem bude právě turbodieselový dvoulitr 103 kW ve střední výbavě Ambition. Oblíbený bude i 125kilowattový commonrail se stejným objemem. Skvělý motor, od kterého si prodejci hodně slibují, bude 1,8 TSI. "Moc se těšíme na kombíka. Ve spojení s pohonem 4x4 nebude mít moc konkurentů," uzavírá Donner.

Na velký test nové Škody Superb se těšte začátkem příštího týdne na Auto.iDNES.cz!

Co nás zaujalo v ceníku

V základní výbavě Comfort není autorádio, takže se musí připlácet 10 000 Kč, v druhém stupni výbavy už je.

Základní barvy budou bílá a modrá, dalších 10 metalíz je za příplatek 15 000 Kč.
Superb poprvé nabídne elektricky sklopná vnější zrcátka, která budou od druhého stupně výbavy.
Příplatek za sportovní podvozek bude 5 000 Kč
V základní výbavě je devět airbagů včetně kolenního a ESP.
Základní ceny
2.0 TDI 103 kW -  724 900 Kč
2.0 diesel commonrail 125 kW - 784 900 Kč
1.4 TSI - 619 900 Kč 
1.9 TDI 77 kW - 664 900 Kč

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
SUPERB ZNÁ DALŠÍ CENY

Děkujeme firmě SONY za půjčení kamery HDR-FX7E.

Motory pro nový Superb
benzinové naftové
1,4 TSI/92 kW 1,9 TDI PD DPF/77 kW, také bez DPF (filtr pevných částic)

1,8 TSI/118 kW, také verze s pohonem
všech kol 4 x 4 (Haldex)
a za příplatek automatická převodovka

2,0 TDI PD DPF/103 kW, 
za příplatek aut. převodovka
3,6 FSI V6/191 kW 4x4 vždy aut. převodovka 2,0 TDI CR DPF/125 kW, také 4 x 4 a za příplatek aut. převodovka


Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.