Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně: první kilometry v nové Škodě Octavia

  11:25aktualizováno  11:25
Nová octavia se bude prodávat od listopadu. Má nové oči, nový volant a hlavně moc zajímavý motor. Otestovali jsme jeden z prvních nesériových exemplářů.

Škoda Octavia s novou tváří | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Omlazenou Škodu Octavia poznáte na první pohled. Hlavně vpředu je facelift - tedy změna tváře - razantnější, než býváme běžně zvyklí. Nové je také pracoviště řidiče s volantem a budíky vypůjčenými z většího a luxusnějšího superbu.

Může se hodit

Inzerce nových i ojetých automobilů Škoda Octavia www.automodul.cz

Parádní motor
To nejzajímavější na celé nové octavii leží vepředu před řidičem a nese název 1,4 TSI. Benzinový motor, osazený systémem přímého vstřikování benzinu do válců, sice nabízí nijak ohromující objem 1,4 litru, ale má turbodmychadlo.

Škoda Octavia s novou tváří

Nový, moderní agregát v nabídce octavie má 122 koní (90 kW) a dokáže s ní zacvičit víc, než by se při pohledu do dokladů dalo čekat. Nenechte se zmást. Maloobjemový agregát TSI je třetím nejsilnějším benzinovým motorem, který lze do octavie pořídit. A rozhodně to není louda. Motor je skvěle pružný, nevadí mu ani nízké otáčky a dobře táhne až do vysokých.

Na německé dálnici jsme zjistili, že ani stoosmdesátka mu nedělá žádný problém, tabulky výrobce dokonce slibují maximální rychlost 203 kilometrů v hodině.

Lehounký malý motor se podepsal na chování v ostrých zatáčkách. Nezatěžuje přední nápravu tolik jako oblíbené obstarožní turbodiesely, které bohužel po pařížském autosalonu nenahradí moderní common-railové, a octavia tak zatáčí s větší chutí a lehkostí.

Škoda Octavia s novou tváří

Co bude ve výbavě
Inovované octavii zůstávají čtyři stupně výbavy: Classic, Ambiente, Elegance a nejvyšší L&K. Důležitými novinkami ve výbavě jsou nová příplatková autorádia a multimediální systém s barevným dotykovým displejem.

Nové rozhraní pro iPod, externí zařízení nebo USB, příprava pro telefon GSM III Premium. Nové hlavové opěrky WOKS v předních sedadlech dostanou všechny nové octavie, stejně jako nový imobilizér původem ze superbu.

Za příplatek bude také vylepšený parkovací asistent. Nová octavia půjde do výroby přibližně za měsíc. Podle informací od dealerů budou ceny známé koncem tohoto týdne.

Čtěte v MF DNES

Ilustrační foto

Kompletní test inovované Škody Octavia čtěte v zítřejší příloze Auto MF DNES. Těšit se můžete i na komentář designéra.

.




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.