Právě před dvěma a půl lety se na autosalonu v Ženevě představila druhá generace Škody Octavia. Model na kterém stojí výroba mladoboleslavské automobilky - podle nejnovějších čísel se vyrábí víc octavií než fabií - se pomalu dostává do poloviny svého životního cyklu, který se dnes u modelů pohybuje kolem šesti let.
V hlavách a skicářích škodováckých konstruktérů a designérů tak určitě myšlenky na novou octavii zabírají stále více místa a dostávají určitější obrysy.
Časopis AutoDesign&Styling proto oslovil profesionálního českého automobilového designéra Romana Fluxu, aby svou představu o tom, jak bude vypadat v pořadí už třetí octavie vyráběná pod taktovkou Volkswagenu, převedl na papír.
Skici napovídají, že by k praktičnosti a solidnosti mohla octavia přidat také špetku dynamiky a svalů.
Návrh klade velký důraz na zachování výrazné masky. Chromovaný rámeček lemující svislé žebrování, s kterým stojí a padá tvář stávající octavie, by mohl nahradit mohutnější ostře řezaný monolit, vycházející ovšem ze stávajícího tvaru.
Usměvavou oblou masku by měla škodovka nechat menším a hravějším modelům - roomsteru a fabii. Právě maska - výrazný identifikační znak škodovek - podle Fluxy rozhodne o úspěchu Octavie III. Její čas by měl přijít v roce 2010.
- pondělí 7. srpna 2006
- 79