Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia 1.2: starý kabát s novým zvukem

  10:49aktualizováno  10:49
Fabia Classic pro modelový rok 2003 je při pohledu zvenčí stejná, jako byla ta pro letošní rok, a v podstatě stejná, jako byly první exempláře této typové řady mladoboleslavské automobilky. Přesto je letošní významně jiná. Ta změna se ovšem skrývá pod kapotou. Pro verzi hatchback je totiž základním motorem zcela nový škodovácký zážehový agregát s objemem 1,2 litru.

Asi si budete muset zvyknout, že do doby, než začne takto motorizovaných fabií jezdit více, tohle auto podle zvuku nepoznáte. Je totiž o dost jiný. To, že jde o novinku, nasvědčuje i údaj o počtu válců motoru - oproti dřívějším standardům jsou jen tři. Motor nahrazuje starší agregát 1,4 o výkonu 44 kilowattů. Tento nový motor má sice o čtyři kilowatty slabší výkon, ale zase disponuje slušným točivým momentem. Příjemný je i pocit, že díky menší kubatuře ušetříte při každoročním placení povinného ručení. Interiér zůstává i nadále na moderní úrovni.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda Fabia          můžete koupit na www.automodul.cz

Zatímco na palubní desce jsou plasty měkké a elegantní, hlavice řadicí páky a volant jsou zhotoveny z materiálu, který příliš neláká k mazlivým dotekům. Například střed hlavice řadicí páky s vyznačeným schématem řazení přímo volá po tom, aby byl v jiném odstínu. Přitom řazení je naprosto přesné, jednotlivé rychlostní stupně si nacházejí své místo jaksi samozřejmě. Vnitřek i po letech, jež uplynula od zahájení produkce fabie, působí moderním, i když strohým dojmem. Sedadla mají dostatečně dlouhá opěradla i pro řidiče vyšších postav. Místa je tu také dost. Řeč je pochopitelně o předních sedadlech, na ta zadní se lidé s tělesnou výškou nad 180 centimetrů usazují jen stěží.

Fabia na silnicích sedí jako přišitá, naklánění v zatáčkách je jen mírné, brzdy jsou také na velmi dobré úrovni. Akcelerace se dá krátce ohodnotit slovním spojením nic moc. Jenže tu výrobce ani neslibuje. V tabulkách je údaj pro zrychlení uveden číslem 18,4. Spíše než na dálnice se auto s tímto motorem hodí na české silnice první a druhé třídy, neboť tam při rychlostech dovolených předpisy auto může dosahovat obdobných jízdních průměrů jako vozy, které mají pod kapotou výrazně větší sílu. Spotřeba, které má vůz vybavený tímto motorem dosahovat, je výrobcem stanovena dokonce těstě pod hranici šesti litrů. Té se však dá dosahovat pouze tehdy, pokud řidič s plynovým pedálem zachází velmi citlivě.

Hodnocení MF DNES

MOTOR A PŘEVODOVKA

pružnost motoru 6
převodovka 9
spotřeba v testu 7

KAROSERIE A INTERIÉR

prostor na př. sedadlech 9
prostor na zad. sedadlech 7
využití kufru 7

PODVOZEK

jízdní vlastnosti 9
řízení a ovladatelnost 8
tlumení nerovností 8
brzdy 8

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce
Fabia se trefila do vkusu českého zákazníka. Má předpoklady navázat na úspěchy předchozí 44kW-verze a stát se nejprodávanějším modelem. Poptávka bude převyšovat nabídku, což zapříčiní stabilní a relativně vysoké ceny. Po pětiletém provozu a cca 90 000 km bude fabia v dobrém stavu ke koupi cca za 135 000 Kč.
TOMÁŠ MAJER, Mobildata

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.