Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia 1.9 TDI: rychlá, ale drahá novinka

aktualizováno 
Další z nejmodernější generace naftových motorů koncernu Volkswagen typ 1.9 TDI - dělá ze Škody Fabia automobil s jediným záporem v podobě vysoké ceny, která začíná na 414 900 korunách. Za to zákazníci dostanou nadprůměrně dynamický vůz s nízkou spotřebou nafty. Navíc mohou stejně jako u ostatních fabií počítat s prostornou karoserií stejně jako s bezpečnými a komfortními jízdními vlastnostmi.

Kvality Škody Fabia 1.9 TDI ve zrychlení a pružnosti výmluvně dokazují výsledky ze zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD). Z měření vyplynulo, že Fabia 1.9 TDI v pružnosti předčí v Česku velmi rozšířenou Octavii 1.9 TDI (81 kW): menší mladoboleslavský model zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 11,6 vteřiny, tedy o tři desetiny vteřiny dřív než výkonnější Octavia 1.9 TDI.

Lépe vychází také akcelerace fabie na čtvrtý rychlostní stupeň, jen na pětku octavia svou mladší sestru udolá. Za výsledky Škody Fabia 1.9 TDI stojí výborný motor od Volkswagenu. Zatímco většina konkurentů sází u naftových přeplňovaných motorů na koncepci Common Rail, německý koncern svou technologii pojmenoval čerpadlo - tryska. Pružnost vozům s novými motory Volkswagen dává vysoký točivý moment.

U Fabie 1.9 TDI dosahuje 240 newtonmetrů, a navíc je k dispozici už v nízkých otáčkách. To pro řidiče znamená, že už mírné sešlápnutí plynového pedálu najde odezvu ve velkém zrychlení. Dosavadní zkušenosti s nejmodernějšími turbodiesely ukazují, že motory s technikou Common Rail (označované jako JTD u vozů značky Fiat a HDi u peugeotů a citroënů) jsou oproti motorům Volkswagen o něco línější, ale na druhou stranu tišší a kultivovanější.

Ani o Fabii TDI nelze tvrdit, že by byla hlučná. Typický klapavý zvuk naftového motoru hlavně po studeném startu k ní však patří, zatímco agregáty JTD a HDi mají projevem blíže k tichým benzinovým pohonům. Spotřeba testované Škody Fabia 1.9 TDI během testu dokázala, že motor je velmi ohleduplný k peněžence majitele. Ani při jízdě po městě vůz nebere přes sedm litrů nafty na 100 kilometrů,mimo obec a na dálnici žádá mezi pěti a šesti litry.

Pod pět litrů se lze dostat při rozvážné jízdě na dlouhých a plynulých úsecích. I při vysoké ceně chybí v základní výbavě Škody Fabia 1.9 TDI Comfort systém ABS. Ten je za příplatek 25 400 korun a v nasazení pro zmíněný motor ho doplňuje systém proti prokluzu předních kol (ASR) a elektronická závěrka diferenciálu (EDS). Oba systémy se starají o lepší stabilitu při větších zrychleních,což k vozu se silným zátahem patří. V konkurenci automobilů malé třídy nabízí fabia - jak plyne z měření v ÚSMD - jeden z největších vnitřních prostorů, jen její předchůdkyně felicia je k posádce ještě vlídnější.

Také v objem u kufru fa bia zaostává za felicií o 12 litrů, o všem zavazadlový prostor fabie je praktičtější v tvarování a přístupu k zavazadlům. Jízdní vlastnosti Škody Fa bia rovněž patří k tomu nejlepšímu, co daná kategorie vozů nabízí. Na nerovných a nekvalitních vozovkách obstojí i komfort podvozku. Výborné jsou i brzdy, což opět dokázala i zkušebna ÚSMD: testovanému automobilu naměřila krátkou brzdnou dráhu z rychlosti osmdesát kilometrů v hodině.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 10
Převodovka 9
Spotřeba v testu 9

Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 7

Podvozek

Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 9

Poznámka: min 1, max 10

Měření MF DNES

Verze Škody Fabia 1.9 TDI (74 kW) 1.9 SDI (47 kW) 1.4 (44 kW) 1.4 (50 kW) 1.4 (74 kW)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,6 17,8 17,4 18,8 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,1 20,7 20,3 21,0 18,8
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 8,5 15,2 13,2 15,0 13,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,7 41,2 36,7 38,2 27,2
Pramen: ÚSMD

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.