Kolik stojí Škoda Fabia | |
Fabia Classic 1,0 | 249 900 Kč |
Fabia Classic 1,4 (50 kW) | 279 900 Kč |
Fabia Classic 1,9 SDI | 339 900 Kč |
Fabia Comfort 1,4 (50 kW) | 314 900 Kč |
Fabia Comfort 1,4 (74 kw) | 379 900 Kč |
Fabia Comfort 1,9 SDI | 374 900 Kč |
Fabia Comfort 1,9 TDI | 414 900 Kč |
Fabia Elegance 1,4 (50 kW) | 379 900 Kč |
Fabia Elegance 1,4 (74 kW) | 444 900 Kč |
Fabia Elegance 1,9 SDI | 439 900 Kč |
Fabia Elegance 1,9 TDI | 479 900 Kč |
Tajemství se rozplývá, Fabia se odhalila. Světová premiéra auta je zároveň definitivní rozlučkou české automobilka Škoda v rukou německého VW s časy Favoritů a Felicií, s časy "aut odněkud z Východní Evropy." Fabia je o generace jinde. Stále by ale měla zůstat nejpopulárnějším autem v Česku.
Jak se to jí to podaří s cenou, startující na hranici 250 tisíc a končící dvacet tisíc pod půlmilionovou laťkou, se teprve uvidí. Už teď se dá ale tvrdit, že Češi budou v masovém měřítku kupovat levnější verze tohoto auta.
První vozy se objeví asi v prosinci, zatím ale v dražších verzích s motorem 1,4 (50 kW), 1,4 (74 kW) a s naftovým motorem 1,9 SDI. Nejlevnější litrová verze přijde na trh až s jarem.
A co je to vůbec za auto, tahle Fabia? Zvenčí se může každému může jevit a líbit různě. Na někoho působí sportovním dojmem, jiný tvrdí, že je až moc robustní a nemotorná. Jeden jí vidí jako Audi A3 v malém, druhý vypíchne strohost a masivnost vlastní celému koncernu VW.
Totéž se dá tvrdit o vnitřku. Dominují mu kvalitní a solidní materiály, palubní deska z měkčích plastů by měla být daleko odolnější než u felicie. Kritik uvidí interiér designérsky nudnější než třeba u italské či francouzské konkurence. Jeden bude vyzdvihovat prostornost a kvalitu zpracování kabiny cestujících, druhý hanit o dvacet litrů menší obsah zavazadlového prostoru ve srovnání s felicií.
Na jednom se ale asi shodnou všichni. Fabia je nejen ve srovnání s koncernovými bratříčky VW Polo a Seat Ibiza nejmodernější auto. Je postavena na podvozku, který oni dostanou za rok či dva. Fabia může disponovat všemi technickými prostředky od řízené klimatizace, přes boční airbagy až po stabilizační systém podovzku ESP. Je to auto, které vznikalo bez ohledu na minulost a bez nutnosti dělat kompromisy. Může jezdit se škodováckými motory o výkonu od 37 KW stejně jako s motory made in VW s výkonem až 88 kW, to je 120 koní pod kapotou.
V Čechách a na Moravě by se ročně mělo prodávat nějakých padesát až sto tisíc vozů. Světová premiéra je jen blyštivý začátek. Teprve tak za rok se ukáže, jaké vysvědčení si Fabia od zákazníků vysloužila.
Zpočátku bude mít navíc konkurenta i v souběžně vyráběné Felicii. Škoda Auto ukončí totiž výrobu vozů Felicia v Mladé Boleslavi nejpozději závěrem roku 2000. "Pokud se podaří v plném rozsahu zrealizovat projekt v Rusku, tak nevidím důvod, proč by se tam neměla vyrábět," řekl generální ředitel Škody Vratislav Kulhánek.
Podle Kulhánka záleží na tom, kolik kusů Felicie by se vyrábělo. "Je to otázka hospodařeníl. Pokud budou mít zákazníci zájem i nadále, a já myslím, že budou, tak je otázka, do kterého z pobočných závodů buď v České republice nebo v zahraničí bychom výrobu přesunuli," doplnil.
Škoda Fabia na montážní lince v mladoboleslavské automobilce |
Dělník mladoboleslavské automobilky Škoda svařuje karoserii nového vozu Škoda Fabia |
Nový vůz Škoda Fabia těsně před dokončením na montážní lince v mladoboleslavské automobilce |
Expozice automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu krátce po slavnostním odhalení nové fabie |
Detail předku nového vozu Škoda Fabia, který se představil na frankfurtském autosalonu |
Levý zadní bok nového vozu Škoda Fabia na expozici ve Frankfurtu |
Pohled do kufru Škody Fabie |
Prostor pro řidiče v novém voze Škoda Fabia |
Zadní prostor v novém voze Škoda Fabia |
Škoda Fabia na podstavci v expozici mladoboleslavské automobilky na frankfurtském autosalonu |
Detail zadních světel nového vozu Škoda Fabia |
Detail předních světel nového vozu Škoda Fabia |
Frankfurt nad Mohanem, úterý 14. září 12,30 hodin: Škoda Fabia se slavnostně odhaluje světu |
Interiér nového vozu Škoda Fabia |
Škoda Fabia na výrobní lince |
Nové vozy Škoda Fabia připravené v mladoboleslavské automobilce k prodeji |
Přístrojová deska nového vozu Škoda Fabia |
Řada nových vozů Škoda Fabia připravená v továrně v Mladé Boleslavi k prodeji |
Záď nového vozu Škoda Fabia |
Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny |
Záď nového automobilu Škoda Fabia |
Červená Škoda Fabia zepředu |
Pravý zadní bok Škody Fabie |