Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální, Fabia Combi dorazí do Paříže. Už jsme ji viděli

  14:27aktualizováno  14:27
Škoda představí novou fabii 2. října. Mladoboleslavská automobilka už oficiálně oznámila, že na pařížském autosalonu odhalí vedle hatchbacku také kombíkové provedení modelu. To se představí na stejném místě, kde měla přesně před 14 lety premiéru první generace úspěšné Škody Fabie Combi.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Automobilka bude s podobou prodlouženého provedení dělat tajnosti až do odhalení na pařížském autosalonu. Prozatím krouží zamaskované prototypy po silnicích Středočeského kraje, kde najíždějí testovací kilometry. Jeden z vozů nafotil čtenář iDNES.cz Jakub Novotný.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech

Redaktor iDNES.cz už kombík v plné parádě viděl: „Fotit jsem ale nemohl, ve Škodě mi zaslepili čočku foťáku na mobilu,“ popisuje.

Může se hodit

Hledáte nové auto pro cestu do Paříže nebo jen na nákup a Škoda Fabia by byla tím pravým pro vás? Najděte si ji ze stovek nabídek na Automodul.cz.

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se podle informátora redakce nechal na jedné z interních „předváděček“ chystaných novinek slyšet, že fabia kombi bude jedno z nejkrásnějších aut celého koncernu. „Nepřeháněl, nový kombík vypadá skvěle,“ popisuje redaktor. Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je ale samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, jsou ale o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru. Jeho objem je zatím neznámý, ale každopádně je obrovitý. Pro rodinu to stačit bude, kočár a pár tašek se tam vejde bez potíží. U kombíku se také na rozdíl od hatchbacku počítá s možností připlatit za „dvojitou“ podlahu. Pod desku zarovnanou s prahem kufru se vejdou menší věci, při sklopení zadních opěradel také získáte rovnou plochu, to hatchback neumožní.

Kdo myslel, že kombíková fabia bude hodně podobná větší Škodě Rapid Spaceback, mýlil se. Dlouhá fabia působí sportovněji. Prodeje kombíku odstartují po Novém roce. Hatchback bude v prodeji od listopadu.

Nová fabia se začala vyrábět v Mladé Boleslavi na konci srpna. Loni byla fabia po octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200 000. První generace fabie se vyráběla v letech 1999 až 2006 a prodalo se jí 1,8 milionu kusů. Kombiprovedení se představilo 28. září 2000 v Paříži (čtěte zde). Následovala druhá generace, které se dosud prodalo 1,7 milionu kusů.





Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.