Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia nejprodávanějším malým autem v Německu, předehnala i domácí značky

  14:39aktualizováno  14:39
Škoda Fabia byla v září na německém trhu nejprodávanějším modelem v kategorii malých vozů. Vyplývá to ze statistik německého úřadu pro registraci motorových vozidel (KBA). Na druhé a třetí místo tak vytlačila i domácí konkurenty Opel Corsa a Volkswagen Polo. V uplynulém měsíci ještě prodeje automobilů v Německu výrazně a zřejmě naposledy ovlivnilo takzvané šrotovné. Žádosti o státní prémii se počátkem září přestaly přijímat.

Koncept Škoda Fabia Sport | foto: Škoda Auto

V září se podle oficiálních statistik v Německu prodalo 10 785 fabií, od počátku roku 84 129. Oproti prvním devíti měsícům loňského roku tak prodala Škoda Auto na největším evropském trhu o 61,6 procenta automobilů více.

"Solidní, spolehlivá a levná: S těmito atributy odstartovala Škoda Fabia před deseti lety svou kariéru ve třídě malých vozů," hodnotí úspěch fabií server Welt Online.

Česká automobilka i její mateřská společnost Volkswagen a další výrobci malých vozů zhruba půl roku profitovaly ze šrotovného, které v únoru zavedla jako stimulační protikrizové opatření německá vláda. Dohromady na něj vyčlenila pět miliard eur (přes 128 miliard korun). Balík tak měl stačit na vyplacení dvou milionů prémií poskytovaných za koupi nového vozu a sešrotování nejméně devět let starého auta.

Škoda Auto se už připravuje na očekávaný pokles prodeje v Německu a dalších zemích, kde skončilo šrotovné. Minulý týden zpomalila výrobu fabií a ohlásila na konec října dvoudenní odstávku výroby.

Aktuální statistiky nově registrovaných vozidel umožňují téměř úplnou bilanci německého šrotovného. Nejvyšší kvóty meziročního nárůstu prodeje zaznamenaly mezi lednem a zářím zahraniční automobilky Lada (o 140 procent více prodaných aut), Hyundai (plus 118 procent) a Fiat (97 procent). Z automobilek vyrábějících v Německu ze šrotovného nejvíce profitovaly Ford (nárůst o 39 procent), Volkswagen (34 procent) a Opel (32 procent).

Škoda Fabia se držela ve své kategorii na předních pozicích žebříčků prodejnosti. Absolutním a neohroženým vítězem však zůstával po celou dobu Volkswagen Golf, jehož se například v září prodalo 37 784 kusů a od počátku roku 275 432.

Díky šrotovací prémii se lépe prodávaly i takzvané minivozy. V září se do čela žebříčku dostala Toyota Aygo, v průběhu roku se v čele střídaly Fiat Panda, Renault Twingo a Hyundai i10.

Výrobci luxusních a velkých aut naopak během prvních devíti měsíců zaznamenali propad prodejů. Například Mercedesů se prodalo o 17 procent méně, Porsche zaznamenalo pokles o deset procent a BMW o devět. Ještě větší propady však zaznamenaly některé zahraniční automobilky jako Saab (propad o 65 procent) General Motors (minus 58 procent) a Chrysler (minus 47 procent).

Německý automobilový průmysl očekává, že vliv šrotovného bude doznívat ještě do konce roku. Prodejci aut si však už nyní stěžují na prudký pokles počtu objednávek. "Odbyt menších a levných aut se propadl. Prodejci prodali v září ve srovnání z předchozím měsícem o 50, částečně dokonce o 80 procent méně aut," tvrdí šéf spolkového svazu nezávislých prodejců automobilů (BVfK) Ansgar Klein. Jeho sdružení však reprezentuje jen poměrně malou část trhu.

I když šrotovací prémie byla vyčerpána už 2. září, její vliv na prodeje stále doznívá. Objednaná auta totiž nejsou zákazníkům dodávána hned, ale zpravidla až po několika týdnech. Ještě v září se v Německu prodalo 316 166 nových automobilů, což je o 21 procent víc než ve stejném měsíci předchozího roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.