Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia sedan? Pod 300 tisíc

  11:16aktualizováno  11:16
Mladoboleslavská automobilka poprvé uveřejnila fotografii Škody Fabia sedan, jejíž prodej začne v květnu. Sedan v nabídce doplní pětidveřový hatchback a kombíka. Novinka z dílny mladoboleslavské automobilky, Fabia sedan, nebude dražší než 300 tisíc korun. Fotografii najdete v článku.

ZDE hlasujte, jestli se vám líbí víc fabia krátká, kombi nebo sedan.

TADY můžete hlasovat o tom, jestli se vám Fabia sedan líbí víc než konkurenti.

"Základní verze s motorem 1.4 a výkonem 50 kilowattů bude stát méně než tři sta tisíc, přesnější cenu stanovíme později," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf s tím, že její prodej začne v květnu.

Dosavadní "krátká" Fabia stojí v základní verzi 259 400, Fabia combi pak přijde na 309 900 korun. Kromě českého trhu může Fabia sedan, která si včera v Ženevě odbyla světovou premiéru, zaujmout podle odborníků například finské či turecké zákazníky.

"V těchto zemích existuje představa o dokonalém voze, který musí být čtyřdveřovým sedanem," říká technický šéf Škody Auto Wilfried Bockelmann. "Z Německa vím, že když přišli za prací lidé z Turecka, chtěli mít auto, na něž byli doma zvyklí. A v Turecku jsou oblíbené sedany," dodává Bockelmann.

Malé vozy se čtyřmi dveřmi a velkým kufrem, který má v případě Fabie sedan objem 438 litrů, nejsou zrovna rozšířené, a tudíž ani konkurentů nebude mít novinka dlouhou řadu. Na domácím trhu se bude o zákazníky dělit především s Renaultem Thalia, který je k mání od 299 900 korun.

"To bude náš největší konkurent," potvrdil Krauskopf. A jak se líbí design Fabie sedan? "Podobně jako u Fabie combi mám výhrady k nízko položenému zadnímu nárazníku, který trochu degraduje vyvážení zádě. To, co se ale zdá opticky jako nevýhoda, vylepšuje přístup k zavazadlům, který u sedanu vede přes celkem rozměrný otvor," soudí pražský designér Jan Prokop.

U Fabie sedan si mohou zákazníci volit mezi šesti motory - čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými. Stejný počet motorů nabízí Škoda Auto i do kombíku. Jen základní pětidveřový model je k mání i s nejslabší a nejlevnější verzí motoru 1.4 s výkonem 44 kilowattů.

Mezi největší konkurenty mladobolesalvské novinky budou na tuzemském trhu patřit kromě zmiňovaného Renaultu Thalia také Seat Cordoba, Volkswagen Polo Classic, Opel Astra Classic nebo Suzuki Swift sedan.

S délkou 4222 milimetrů je sedan na milimetr stejně dlouhý jako kombi, oproti krátké verzi je delší o 26 centimetrů.

Kufr novinky nabídne 438 litrů pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel bude možné naložit až 789 litrů.

Pro srovnání: pětidveřová fabia uveze v kufru 260 litrů nákladu (po sklopení sedadel až 1016 litrů), kombík pojme 426 litrů (1225).

Tabulky s technickými údaji Fabie sedan a jejich konkurentů:

MODEL

Škoda Fabia sedan 1.4/50 kW

Renault Thalia 1.4 RN

VW Polo Classic 1.4

Výkon motoru (kW/k) 

50/68

55/75

55/75

Max. točivý moment(Nm)

120

114

126

Počet válců/ventilů 

4/8

4/8

4/8

Max. rychlost (km/h)

164 3)

170

170

Zrychlení 0-100 km/h (s)

15,8 3)

12,1

12,9

Spotřeba  (l/100 km) 1)

9,6/5,6/7,1 3)

9,7/5,7/7,1

8,4/5,3/6,4

Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace, 2) druhý údaj při sklopených zadních sedadlech, 3) údaje pro fabii kombi (pro verzi sedan zatím neznámé)

MODEL

Opel Astra Classic 1.6 GL

Seat Cordoba  1.4 Stella

Suzuki Swift sedan 1.3 GLX

Výkon motoru (kW/k) 

55/75

44/60

50/68

Max. točivý moment(Nm)

128

116

99

Počet válců/ventilů 

4/8

4/8

4/8

Max. rychlost (km/h)

168

157

165

Zrychlení 0-100 km/h (s)

14,5

15,2

13,5

Spotřeba  (l/100 km) 1)

10,0/5,7/7,3

8,9/5,4/6,7

7,8/4,8/5,9

Pohotovostní hmotnost (kg) 

985

1018

830

Rozměry  d/š/v (mm) 

4239/1696/ 1410

4163/1640/ 1424

4090/1590/ 1380

Rozvor (mm)

2517

2443

2365

Objem zavazad. prostoru (l) 2) 

500/-

455/762

420/-

Cena (Kč)

319 900

325 310

276 000

Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace, 2) druhý údaj při sklopených zadních sedadlech

 

Škoda Fabia sedan - třetí typ karoserie z mladoboleslavské automobilky.

Den před zahájením ženevské výstavy se fotografovi MF DNES podařilo vyfotit dosud utajované zadní partie Fabie sedan.

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.