Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabii trápí méně závad než felicii

aktualizováno 
- Ze srovnání průběžných výsledků dlouhodobých testů Škody Fabia 1.4 16V Elegance se Škodou Felicia 1.3 LXi vychází lépe novinka. Zatímco u felicie se během prvních 15 000 kilometrů projevily závady převodovky a chlazení, trápí fabii jen nesrovnatelně menší potíže s vyhříváním sedadel. Oba vozy koupil vydavatel MF DNES. Fabia se zkoušce podrobuje v těchto měsících, zatímco felicia test absolvovala před půldruhým rokem.
První pravidelná prohlídka po 15 000 kilometrech dokonce byla u fabie levnější než u felicie. Kontrola fabie spojená s výměnou oleje a filtru stála konkrétně 1483 korun, zatímco za felicii v létě 1998 chtěl servis 1654 korun. Zhruba pět set korun přitom v obou případech žádala nová náplň motorového oleje. Redakce upřednostnila levnější minerální olej před syntetickým. "Za syntetiku byste zaplatili o tisícikorunu více, ale pro nové motory je vhodnější. Ani minerální olej však motoru neuškodí," tvrdí Hynek Veselý, garanční technik servisu Auto Svoboda, který fabii prohlížel. "Pokud fabia nepojede za polární kruh a bude dostávat olej v předepsaných intervalech, postačí levnější minerální olej. Syntetický výrobek by se osvědčil v náročnějších podmínkách," doplňuje Vladimír Matějovský z pražského Ústavu paliv a maziv. Zkušenosti z obou testů zatím ukazují, že mezi felicií a fabií stojí - pokud se týká technické stránky - vysoká zeď. Podvozek fabie je nejen bezpečnější, ale také komfortnější při přejezdu nerovností. Srovnávat motor nelze, protože pod kapotou felicie byl pohon 1.3 o výkonu 50 kilowattů, zatímco fabii žene šestnáctiventilový agregát 1.4 o výkonu 74 kilowattů. Propast ovšem zeje i v pořizovacích cenách obou vozů. Fabia 1.4 16V Elegance přijde v testované výbavě bezmála na půl milionu korun, za což lze pořídit dvě felicie. Čtrnáctistovka pod kapotou fabie má jediný handicap v malém záběru v nízkých otáčkách. Naopak zátah ve vyšších otáčkách se v nejlepším světle představil na německých dálnicích, na kterých není rychlost omezena: stokoňový motor umožnil bezproblémovou jízdu rychlostí kolem 180 kilometrů v hodině a na rovinkách ručička rychloměru atakovala dvousetkilometrovou hranici. Při skutečně rychlé jízdě po německých dálnicích se průměrná spotřeba vozu pohybovala okolo devíti litrů na 100 kilometrů, na tuzemských dálnicích je zhruba o dva litry nižší. Protože testovaný vůz absolvuje stovky kilometrů v hustém pražském provozu, je zatím jeho průměrná spotřeba na mezníku 8,3 litru na 100 kilometrů, když při jízdě mimo města klesá k šesti litrům na 100 kilometrů. Vysoké rychlosti na německých dálnicích rovněž potvrdily výborné dojmy z podvozku Škody Fabia: ani ve stoosmdesátikilometrové rychlosti se hluk od vozovky nepřenáší nadměrně do kabiny, jistým dojmem působí také řízení. Malá fabia tak dává na dálnici jistotu obvyklou u větších a luxusnějších automobilů. Při příjezdu do města jsou neocenitelné malé rozměry mladoboleslavského výrobku. Na dlouhých trasách cestující oceňují rovněž solidní - na malý vůz neobvyklý - komfort Škody Fabia.


Autor:


Témata: Hluk, Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.