Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes poladil klíčový model E. Přišel o klasická dvojitá světla

aktualizováno 
Hlavní sedan Mercedesu se po třech letech dočkal faceliftu. Překvapivě proti současnému proudu výrobce novému "éčku" naordinoval oblejší kontury přední masky a upravil i některé další prvky karoserie. Drobnou retuší prošla i palubní deska.

Mercedes-Benz E 2013 | foto: Mercedes-Benz

Aktuální modelová řada E je na trhu od roku 2009. Nahradila předchozí dvě řady (W210 a W211), které byly charakteristické dvojicí oválných světlometů a oblými konturami karoserie. Nové éčko naopak přišlo s výrazně hranatější karoserií a dvojicí předních světlometů, kdy ty vnější měly kapkovitý tvar a doplňovaly je dva menší hranaté blíže k masce chladiče. Výstavní premiéru si upravený Mercedes třídy E odbude v lednu na autosalonu v Detroitu.

Fotogalerie

Nová světla však facelift řady nepřežila. Od příštího roku si éčko poveze jednodílné přední lampy. Ty mají pod společným krycím sklem dva světlomety, každý orámovaný obočím s diodovým pásem pro denní svícení.

Změnou prošla i maska chladiče. Je zaoblenější než původně a navíc může mít dvě podoby. Verze Avangarde má tradiční hvězdu zakomponovanou přímo do masky a doplňují ji jen dvě lamely. Maska je v tomto případě výrazně zaoblená.

Ve verzi Elegance je hvězda tradičně nad maskou na kapotě a maska má tři lamely. I v tomto případě prošla maska faceliftem, v horní části má dvě zaoblená zalomení.

Obě varianty se liší i předním nárazníkem. U verze Avantgarde má dynamičtější podobu. Nárazník má výraznější nasávací otvor vzduchu uprostřed a po krajích další dva zvětšené nasávací otvory. Ve spodní části pak je prolomený směrem vzhůru. Celkově nyní předek působí dynamičtějším a uhlazenějším dojmem.

Mercedes-Benz E 2013

Pozměněnou optiku mají i zadní světlomety. Lišta s couvacími světly se přestěhovala ze středu světel do spodní části. Jiný tvar má i nárazník, který má výraznější prolomení ve spodní části.

Celkově se facelift zevnějšku povedl, auto působí dynamičtějším dojmem a méně nabubřele. Výrobce tak éčko více odlišil od prémiové řady S.

Facelift "E-Classe", jak se modelu celosvětově říká, se v malé míře dotkl i interiéru. Na palubní desce najdeme zaoblenější výdechy klimatizace nebo trochu pozměněný přístrojový štít. Jiná jsou i tlačítka na volantu, místo dvou kulatých ovladačů jsou nyní oba ovladače hranaté a jsou i větší. Výrobce navíc slibuje vyšší kvalitu zpracování i lepší materiály.

Mercedes-Benz E 2013

Pod kapotu přibyl benzinový šestiválec E400, který má objem tři litry, je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a poskytuje solidních 245 kW. Základem je benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW. Modelové řadě se tak zatím vyhnula aktuální mánie zmenšování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním (downsizing). Naopak vrcholným modelem zůstává verze E500 s pětilitrovým osmiválcem a výkonem 300 kW.

Dieselové verze mají buď čtyři válce a objem necelých 2,2 litru, nebo mají šest válců a objem tři litry. Výkonová škála dieselů začíná na 100 kW a končí na 185 kW. Oba nejsilnější diesely (čtyřválec i šestiválec) mohou mít pohon všech kol. U zážehových agregátů pak mohou mít pohon všech kol všechny šestiválcové verze a osmiválec.

Zákazníci si u všech verzí budou moci vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem.

Mercedes-Benz E 2013

Z technologických zajímavostí připravil Mercedes pro faceliftované éčko 3D kameru. To jsou tedy dvě kamery, které pod úhlem 45 stupňů snímají prostor před autem. V případě potřeby pak auto dokáže zareagovat na blížící se překážku, což platí především pro střet s chodcem. Prostorové vidění zvládají kamery do vzdálenosti 50 metrů před vozidlem, ale celkově dohlédnou až na půl kilometru.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.