Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Falešné BMW X5 za 700 tisíc bude v Česku asi prodávat Charouz

  14:19aktualizováno  16:18
Falešné tenisky Puma za tři stovky a před domem čínská kopie BMW X5 za 700 tisíc. Luxus jen naoko už se valí do Evropy. Zavedené automobilky investující miliardy do vývoje nových modelů se snaží příliv kopií svých aut zastavit, jak se zdá neúspěšně. Čínská auta míří do Česka, podle informací iDNES.cz s Číňany jedná Antonín Charouz.

Čínská Auta - CEO | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Známý podnikatel a bývalý automobilový závodník Antonín Charouz se v úterý ukázal na frankfurtském výstavišti. Kromě novinek zavedených výrobců zde pravděpodobně jednal se zástupci čínské automobilky, jejíž modely možná doveze do Česka.

Ještě před zahájením autosalonu se mluvilo o autech z Číny hlasitěji než obvykle. BMW a především Mercedes se snažily zabránit tomu, aby čínský výrobce Shuanghuan přivezl do Frankfurtu své kopie miniaut Smart a terénního BMW X5 předchozí generace. VÍCE ČTĚTE ZDE

Nakonec výhrůžky soudy zafungovaly jen z poloviny. Kopie Smartu na stánku China Automobile ve Frankfurtu není, kopie Toyoty RAV4 a model výrazně inspirovaný X5 mnichovské automobilky ano.

Zástupce dovozce těchto aut Karl Schlössel ale kritiku nechápe. "CEO je na silnicích tři roky, jezdí v Portugalsku nebo Španělsku a pak se najednou probudí BMW a říká, že musíme čelit konkurenci," uvedl v deníku Independent.

"Čínská strana je velmi aktivní a je o dva kroky dál, než bychom chtěli. Prozatím nejsme rozhodnuti, jestli budeme spolupracovat právě s touto automobilkou. Budeme to vědět během 14 dnů," řekl pro iDNES.cz zástupce společnosti Charouz Motors Andrej Barčák.

Na stánku dokonce mají česky psané katalogy dvou nejkřiklavějších příkladů kopírování, kde je jako dovozce uveden právě Charouz Motors. Barčák ovšem zdůrazňuje, že jednání ještě nejsou u konce. 

Z českých materiálů se dozvíme i plánované ceny pro náš trh, které jsou o třetinu až polovinu nižší než za originály.

Čínská Auta - CEO

Model CEO s 2,4litrovým benzinovým čtyřválcem (licence Mitsubishi) je velké SUV, které jako by z oka vypadlo BMW X5. Luxus čínské tržnice už má i českou cenu - 739 tisíc. Pravé nové BMW X5 stojí milion a půl. 4,7 metru dlouhé auto je možné pořídit s přestavbou na plynový pohon LPG (příplatek 79 tisíc), čtyřstupňový automat je za 64 tisíc, navigace má být o deset tisíc levnější. Falešné X5 dostane čtyři barvy lakování, airbag řidiče a spolujezdce, ABS, automatickou klimatizaci.

V případě modelu UFO už se čínští kopírovači ani neobtěžovali něco měnit. Na pohled ho od předchozí generace Toyoty RAV4 odlišují jen čínské znaky na čumáku a dveřích kufru. Takové auto bude k mání levněji než kombík Škody Octavie - 449 tisíc korun (nejlevnější originální nová generace Rav4 stojí 700 tisíc). Na výběr bude ze dvou benzinových motorů z produkce Mitsubishi. Čtyřválce 1,6 a dva litry bude také možné dovybavit automatem a pohonem na plyn. I v případě Ua se bude třeba spokojit s dvěma airbagy a ABS.

Čínská Auta - UFO

Katalogy mluví o "nejlepším zpracování" a kvalitě, i necvičené oko ale vidí bídnou úroveň zpracování, nekvalitní plasty a odbyté lakování.

Dveře nejdou pořádně zavřít, díly karoserie nelícují a hrany na karoserii nenavazují.

Krkolomná věta v jednom z katalogů:"Kdo již jednou nastoupil, uvažuje, zda vystoupení ještě přichází v úvahu" dostává po osobním setkání v případě čínských aut, která se možná zanedlouho objeví na českých silnicích, zcela nový význam.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.