Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fanánek myslí na rodinu, ale motocyklu neodolá

  13:19aktualizováno  13:19
Ačkoli hudebník Lou Fanánek Hagen, známý především ze svého účinkování v čele skupiny Tři sestry, bude pro MF DNES od příště testovat motocykly, rád sedá i za volant automobilu. Je sice vybíravý, ale hlavně praktický.
Ačkoli hudebník Lou Fanánek Hagen, známý především ze svého účinkování v čele skupiny Tři sestry, bude pro MF DNES od příště testovat motocykly, rád sedá i za volant automobilu.

Takže se logicky nabízí první otázka: čím jezdíte?

Když právě nejezdím na motorce, mám bavoráka pětkové řady. Je sice starší, zato se můžu pochlubit, že to je, pokud vím, u nás jeden z mála s pohonem na všechna čtyři kola.

A proč vaše volba padla právě na čtyřkolku?

Bydlíme za Prahou a tam bych se třetinu roku bez pohonu na všechna čtyři kola nedostal.

Ale z hlediska vašeho image by se dal spíš očekávat Lou Fanánek Hagen v sedle nějakého harleye...

Nejsme v Kalifornii, na motorky je tu zima. Auto je přece jen celoroční věrný společník, motocykl pak je spíš pro tu radost.

Jaké auto vám dokáže udělat radost?

S motorem kolem dvou a půl litru. Aby mělo sílu, ale zase aby nebylo moc rozmařilé, aby se dalo uživit.

Takže jestli tomu dobře rozumím, pod dva a půl litru nejdete?

Teď už ne. Před bavorákem jsem měl třílitrovou omegu, ale s náhonem jen na jednu nápravu jsem tam u nás v Jevanech měl problém vyjet.

A to ta silná auta máte kvůli kopci v Jevanech, nebo pro rychlost?

Pro obojí. Ale když řeknu, že mám rád rychlá auta, pak ne proto, abych závodil. Dnes už můžete jet po dálnici trochu z kopce i s litrovým motorem víc, než je tam povolená rychlost. O to mi nejde. Chci, aby to odsejpalo. A to si víc vychutnám na obyčejné silnici. Můžu jet osmdesát tam, kde bych se se slabším autem potýkal se sedmdesátkou. Podstatná je pro mě rezerva výkonu na předjetí. Už jsem ve věku, kdy nezkouším, na kolik to vytáhnu. To už mám dávno za sebou. Přes města jezdím vyloženě pomalu, myslím na lidi, co jsou všude kolem.

Považujete se za motoristického fandu?

Rozhodně, je to jeden z mých hlavních koníčků. I když samozřejmě je v tom i prvek užitný. Což je také moje odůvodnění pro to, že dávám přednost velkým autům. Jsou přece jen bezpečnější.

Myslíte při volbě aut i na rodinu?

Samozřejmě. Já mám už od svého útlého mládí děti, a tím je asi dost dáno, že mám pořád tendenci všechno poměřovat užitnou hodnotou. I když se mi moc líbí některá vyloženě sportovní auta, mám vysvětlení, proč je nekoupit: jsou pro rodinu nepraktická. Proto taky má moje žena velkou omegu kombi pro případ, kdyby mé auto vypovědělo službu, aby v rodině bylo něco, co nás uveze všechny.

Ale co ty motocykly?

To je něco jiného. V autě, když jedu třeba z koncertu v Ostravě, chci být v pohodě; pustím si cédéčko a těší mě takový ten pocit jistoty, který mi velké a silné auto poskytuje. Na motorce je to jinak. Tam se bojím.

Nerozumím. Bojíte se, ale přesto se považujete za fandu do motorek?

Tam si cédéčko nepustíte. I když dneska už můžete mít i mašinu s přehrávačem, moc muziky si za jízdy neužijete. Slyšíte hlavně motor a proudící vzduch. Na motocykl si musíte udělat čas a povozit se. Najít si pěknou trať, kde jsou zatáčky, rovinky, kopečky... To je tedy motorka. Na začátku trochu strachu, co s vámi udělá, a na konci radost, když s ní srostete a ona poslouchá na slovo.

Vzpomenete si na svůj první stroj?

Samozřejmě. Bylo to v osmnácti a byla to Jawa 350.

To jste začal na tu dobu už dost silným strojem...

Byla to tehdy vlastně druhá nejsilnější mašina po starém půllitru, která byla k mání. A stála kolem tří tisíc korun, takže se na ni dalo cenově dosáhnout. Jenomže ty motorky byly hrozně nespolehlivé, takže si dodnes pamatuju, když jsme vyjeli s partou na tři dny na Moravu, jak se to protáhlo na týden, protože jsme pořád něco opravovali a sháněli součástky. Ale bylo to úžasné, poznali jsme hrozně moc fajn míst a lidí, když jsme jezdili po náhradních dílech a opravářích. Ale tehdy jsme studovali a měli jsme na takové dobrodružství věk. Dodnes z toho zbyly krásné vzpomínky.

Podělte se...

To by jich bylo moc a také byly ovlivněny věkem, jak jsme byli mladí. Ale napadá mě jiná - když už jsme měli se ženou Škodu 100 a vydali jsme se v sedmaosmdesátém roce za tetou do Holandska. Už před startem jsem se modlil, aby stovka vydržela; měla totiž nejlepší léta za sebou a držela pohromadě snad silou vůle. V té době jsme se ženou oba dělali domovníky, a tak jsme si venku koupili něco, po čem jsme oba hrozně toužili - dlouhé gumové stěrky na mytí oken v domě. Tenkrát se tady dostaly jen tak dvacet centimetrů dlouhé a my si koupili čtyřicítky. No něco úžasného. A hned jsme je vyzkoušeli. Odešel nám větrák, takže se mi začalo na škodovce mlžit čelní sklo. Žena mi pak osm set kilometrů stírala okno tou úžasnou novou stěrkou. Paráda!

Fanánek je fanda do motorek. Bude je testovat pro MF DNES.

Honda Varadero

Detail přední brzdy.

Honda Varadero - detail přístrojové desky

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.