Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Favorita kdysi vyměnil za transportera. Teď pořádá jejich srazy

  15:56aktualizováno  15:56
Již na první pohled je poznat, co je vášní Tomáše Hanouska. Modré triko s obrázkem legendárního VW Transporter připomíná dres fanouška fotbalového klubu. Šéf Transporterclubu ale začínal svou řidičskou kariéru v úplně jiném autě, k dodávkám se dostal o řadu let později.

Sraz VW Transporter | foto: Transporterclub

Na brněnském výstavišti zaparkovalo v několika řadách přes sto čtyřicet modelů této oblíbené dodávky. Bohužel nedorazil žádný zástupce první ani drué řady, avšak třetí, čtvrtá a pátá řada "téček", jak se transporterům, multivanům a caravellám přezdívá, dokázaly zaujmout mnoho návštěvníků.

K vidění byla široká škála barevných provedení, od zabahněné obyčejné modré přes kanárkově žlutou, vojenskou khaki zelenou až po třpytivý žlutozelený transporter ozdobený navíc malůvkami (airbrushem) v podobě veselých pohádkových postaviček. Nechyběly ani tuningové doplňky v podobě výrazného chromování, velkých nablýskaných disků či různé spoilery.

Sraz VW Transporter

Mezi návštěvníky autosalonu a známými "klubáky" procházel také hlavní organizátor srazu Tomáš Hanousek. "Do svých sedmadvaceti jsem jezdil favoritem, měl jsem tři nebo čtyři. Prostě mi vyhovovaly. Ale pak nastal bod zlomu a přesedl jsem do transportera," začal vyprávění Hanousek a dodal, že na rozdíl ve velikosti a pocitu bezpečí se rychle a dobře zvyká.

"Poprvé jsem řídil tohle auto až cestou z bazaru, dříve jsem se nikdy za volant nedostal," dodal pořadatel letos již sedmého ročníku srazu Transporterclubu, který se uskutečnil i na brněnském Autosalonu. "Prodal mi ho kamarád vlastnící autobazar. Byla to původně sanitka, ve stříbrné barvě, se zpevněným podvozkem, nezávislým topením i pro druhou a třetí řadu sedadel," popisuje Hanousek svůj první úlovek.

"Vídám ho v Brně dodnes," občas se člověku trošku zasteskne, protože si vzpomene, co všechno s ním zažil. "Nikdy mě nenechalo ve štychu, tedy pokud jsem měl natankováno v nádrži," směje se a dodává, že tlačit dodávku je mnohem náročnější než tlačit běžné auto. "Od té doby jsem si už dával na dostatek benzínu pozor." 

V současné době má klub vlastní kancelář v centru Brna, spolupracuje s importérem automobilky a pro členy klubu chystá řadu výhod.

Začátky ale vypadaly úplně jinak. "V roce 2005 jsem poprosil správce našich firemních stránek, aby mi udělal jednoduchý web, kam bych mohl dát fotky transporterů a udělat fórum se základními otázkami a odpověďmi. Po čtyřech měsících nám začaly stránky padat pod náporem návštěvníků," načrtnul Tomáš Hanousek první kroky k založení klubu. 

"Následující rok jsme udělali první sraz, kam se sjelo padesát pět aut. Každý to bral jako obrovský úspěch, ale já jsem chtěl naše setkání od začátku pojmout trochu zajímavěji než nějakou schůzku na parkovišti - to znamená zajištění moderátora, živé kapely, občerstvení, tomboly, pohárů za umístění ve speciálních soutěžích..." vyjmenovává Hanousek, co letos nachystal na brněnský sraz.

Sraz VW Transporter

Cíl je však ještě daleko. "Česká republika je uprostřed Evropy, takže se budeme snažit od příštího ročníku k nám přilákat na sraz i lidi ze zahraničí. Bylo by zajímavé pořádat velké mezinárodní srazy například na pronajatém brněnském okruhu," zasnil se šéf Transporterclubu a dodal vlastní zkušenost z loňského roku, kdy se byl podívat na největším srazu legendárních dodávek v Anglii. Tam se shromáždilo v obrovském jezdeckém areálu na sedm tisíc aut. "Asi tři hodiny jsem jenom chodil a nepromluvil ani slovo, jenom se díval kolem sebe," popisuje Hanousek.

A jak vypadá vysněné auto šéfa Transporterclubu? "Rád bych si jednou zrekonstruoval té-jedničku v americkém stylu se shrnovací střechou. Tenhle model je nejvzácnější, říká se mu samba. Ale takové auto je projektem na několik let a navíc za šílené částky, protože každá drobnost stojí hrozně moc."

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.