Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Felicia i fabia nabízejí prostor, opakem je octavia

aktualizováno 
- Škoda Felicia a Škoda Fabia nemají v porovnání nabízeného prostoru mezi vozy malé třídy konkurenci. Uvnitř jsou široké, vzadu se pohodlně svezou i dospělí. Jedině Opel Corsa se mladoboleslavským vozům může rovnat v prostoru pro kolena na zadních sedadlech, ovšem neposkytne tolik místa do šířky.
To kromě jiného vyplývá z měření, která během posledních devíti měsíců na objednávku MF DNES udělala na sedmatřiceti nových vozech nezávislá zkušebna pražský Ústav silniční a městské dopravy (ÚSMD).

Přesná měření chtějí dát čtenářům údaje ke srovnání nejprodávanějších tuzemských vozů. Ukazují, kolik prostoru posádce jednotlivá auta poskytnou, druhá část měření přináší údaje o tom, jak vozy zrychlují. Průběžné informace publikuje příloha AUTO MOTO MF DNES v testech jednotlivých vozů, přehled a srovnání dosavadních výsledků se nabízí dnes.

Punto má dobrý kufr

Kromě objemu kufru měření sledují, jak je zavazadlový prostor přístupný. Prvním kritériem je výška prahu kufru neboli nákladová hrana. Zde opět vítězí fabia: rozdíl mezi výškou prahu jejího kufru a v tomto ohledu nepraktického Seatu Ibiza je podle výsledků měření ÚSMD téměř 15 centimetrů. Pro využití kufru jsou důležité také rozměry jeho otvoru, což majitel vozu zjistí, když potřebuje převézt něco objemnějšího, například krabice nebo lyžařské hůlky. Nejširší úhlopříčku otvoru pro zavazadla naměřil ÚSMD Citroënu Saxo. Nejširší přístup do kufru má mezi malými vozy, které na zakázku MF DNES prošly zkušebnou, Fiat Punto. Ten vyšel jako nejlepší také z porovnání objemu kufrů malých aut jeho téměř tři sta litrů pro zavazadla u pětidveřové verze nikdo neatakuje. Ještě větší kufr sice má Lada 110, kterou také lze zařadit do třídy malých aut, ovšem ruský vůz v únorovém redakčním testu nepřesvědčil o svém zařazení mezi moderní vozy. Nejvyšší otvor kufru má Ford Fiesta. V nižší střední třídě už je na tom Škodovka hůř: octavia má suverénně nejméně místa pro kolena na zadních sedadlech z patnácti dosud změřených vozů. Opakem jsou v tomto místě prostorné vozy Citroën Xsara kombi, Renault Mégane a Mazda 323 F. Japonský vůz však zaostává ve srovnání výšky nad zadním sedadlem. Nejvíce prostoru do šířky dává posádce v této kategorii Fiat Brava. V šířce opět nezáří Opel - astra je na chvostu. Octavia sice ztratila body v interiéru, ty však dohání v objemném kufru. Zatímco ostatní vozy mají zavazadelníky mezi 300 až 400 litry, škodovka nabízí 528 litrů. Je však z uvedených aut nejdelší, což může přinést trable ve městě. Další údaje o rozměrech otvoru kufrů ukazují, oč jsou pětidveřové vozy praktičtější při nakládání větších předmětů ve srovnání s čtyřdveřovými sedany. Mezi stále oblíbenějšími minivany kraluje v prostoru a jeho uspořádání jediný sedmimístný vůz této třídy, Opel Zafira. Je však o něco užší než konkurence. Jak ukazují údaje o prostornosti off roadů, nelze v nich očekávat nadbytek prostoru.

Překvapivě rychlý fiat

Čísla, která vydal počítač vyhodnocující zrychlení a pružnost motorů testovaných aut, potvrzují staré pravdy: diesely výborně zabírají od nízkých otáček, z benzinových motorů se jim blíží ty starší se dvěma ventily na válec. Čtyřventilové pohony vyžadují častější řazení, neboť výrazný zátah je skryt ve vyšších otáčkách. Z malých aut lze mezi línější zařadit slabší verze fabie a felicie, naopak za přijatelnou cenu svižný osmiventilový motor nabízí Seat pod kapotou modelu Ibiza 1.2. O třídu výše překvapí dynamika Fiatu Brava 1.2, který je přitom mezi testovanými konkurenty nejlevnější. Mezi minivany s benzinovými motory udělal ve vztahu k ceně auta nejlepší výsledky Renault Scénic.

Měření prostoru pro kolena na zadních sedadlech.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.