I zavilí nepřátelé škodovek museli po představení tohoto modelu přiznat, že palubní deska je velice povedená, prostorově to bylo auto patřící do vyššího segmentu, o poznání se zvýšila spolehlivost.
Může se hoditNové i ojeté automobily Škoda Felicia |
Před rokem výroba tohoto modelu skončila a na felicii mnozí vzpomínají s nostalgií.
"Poslední solidní auto s levnou údržbou," shodují se lidé, kteří byli a jsou delší dobu majiteli felicie. Felicia se dobře hodí na každodenní jízdy do zaměstnání i na nákupy (i díky objemnému zavazadlovému prostoru).
Snad jen pro delší cestování už tak vhodná není, zejména kvůli nepříliš výkonným motorům, které se do ní montovaly.
... A VEJDE SE DO NÍ VŠECHNO Vůz šitý pro českého zákazníka. Zdaleka největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě, to je vizitka vozu Felicie Combi. Výrobce udává 450 litrů a tuto hodnotu lze dále výrazně zvětšit po vyjmutí krytů za zadními sedadly. Nástupce Felicie už tak štědrým prostorem neoplývá. |
Nejběžnějším motorem, se kterým felicie jezdily a jezdí, byla benzinová třináctistovka o výkonu 50 kilowattů, ale v nabídce byl i benzinový motor s výkonem o 10 kilowattů nižším, a naopak osvědčený motor VW 1600 ccm s výkonem 55 kilowattů. Kromě toho bylo možné zakoupit felicii osazenou dieselovým motorem 1,9. Jako první typ karoserie se v roce 1994 začal ve dvou stupních výbavy vyrábět hatchback, o rok později přišla do výroby i verze combi. Kromě toho, že felicia byla nepoměrně pohodlnější auto než favorit (například i díky sedačkám zcela nové konstrukce), byla i bezpečnější a bylo možné si do ní objednat i airbagy, klimatizaci a další vymoženosti civilizace.
Uživatelé velmi často chválili i prostor pro kolena cestujících na zadním sedadle, který předčil i výrazně větší octavii. Felícia prošla v roce 1998 úpravami, které její přední tvář přiblížily knové podobě značky. Četnost poruch, které řidiče nutily zajíždět do autoservisů, byla u Felícií výrazně nižší než u předcházejících typů škodovek. Přesto však renomovaná německá zkušebna, která sestavuje žebříček poruchovosti aut, zařazovala Felícii zpravidla hluboko do spodní poloviny, mezi málo spolehlivé vozy. Problémy bývaly zejména s palivovým systémem, palivovým čerpadlem, zlobíval imobilizér i lambda sonda. Až do roku 1996 bývalo problematickým článkem Felícií i výfukové potrubí.
Ač má Felícia solidní protikorozní ochranu, u některých vozů rezavějí zadní páté dveře. Případná koroze pátých dveří vozů Felícia je však podle vyjádření mladoboleslavské automobilky ve velké míře ovlivněna péčí o vozidlo, a to zejména v zimě. Použitá konstrukce, kdy je zadní sklo zasazené do gumového těsnění, umožňuje při nedostatečné péči ulpívání soli a vlhkosti v těchto partiích. V případě, že je vůz pravidelně umýván a konzervován, se podle Škody koroze pátých dveří
PLUSY prostor, vydařený interiér, levné náhradní díly a údržba vůbec, levnější povinné ručení než většina konkurence, poměrně malé riziko koupě kradeného vozu MINUSY dosti vysoká četnost poruch, problémy s palivovým čerpadlem, poruchový imobilizér, poruchové lambda sondy |
Největší konkurenti:
Pět let stará Felícia je podle vedoucího nákupu pražského autobazaru ADA Aleše Kužela v porovnání se stejně starou zahraniční konkurencí výrazně levnější. Hatchback Felície s padesátikilowattovým benzinovým motorem v dobrém stavu prodáváme zhruba za 135 tisíc korun a nejlevnějším srovnatelným zahraničním stejně starým pětidveřovým autem je Ford Escort, který je o třicet tisíc korun dražší. S dalším cenovým odstupem následuje Apel Astra, Nissan Almara, Peugeot 306 a KW golf.
Zatím nejúspěšnější model v novodobé historii Škody Auto, Felica ve své poslední karosářské verzi. Výroba oblíbeného rodinného auta skončila v polovině roku 2001, celkem se jich prodalo 1 420 000 kusů. |