Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

  15:00aktualizováno  15:00
Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Ferat 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než pět tisíc hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti. Výsledkem je motocykl, který váží 169 kg a má výkon 169 koní. Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.

Motocykl Ferat 2

„Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost,“ uvedl Hrůza.

Základem stroje je vidlicový dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1 198 kubických centimetrů s desmodromickým rozvodem, který je jedním z nejvýkonnějších dvouválcových motocyklových agregátů. Pohání například model Ducati Diavel.

Motocykl Ferat 2

Motor má inovovaný sací trakt a extravagantní výfukový systém. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky.

„Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural,“ dodal ředitel projektu Lubor Kos. Tlumiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins přímo na míru.

Fotogalerie

K nejvýraznějším prvkům patří celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními informačními LCD panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače. Součástí karbonové podsedlové schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět měsíců.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.