Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

  15:00aktualizováno  15:00
Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Ferat 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než pět tisíc hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti. Výsledkem je motocykl, který váží 169 kg a má výkon 169 koní. Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.

Motocykl Ferat 2

„Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost,“ uvedl Hrůza.

Základem stroje je vidlicový dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1 198 kubických centimetrů s desmodromickým rozvodem, který je jedním z nejvýkonnějších dvouválcových motocyklových agregátů. Pohání například model Ducati Diavel.

Motocykl Ferat 2

Motor má inovovaný sací trakt a extravagantní výfukový systém. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky.

„Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural,“ dodal ředitel projektu Lubor Kos. Tlumiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins přímo na míru.

Fotogalerie

K nejvýraznějším prvkům patří celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními informačními LCD panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače. Součástí karbonové podsedlové schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět měsíců.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.