Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

  15:00aktualizováno  15:00
Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Ferat 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než pět tisíc hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti. Výsledkem je motocykl, který váží 169 kg a má výkon 169 koní. Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.

Motocykl Ferat 2

„Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost,“ uvedl Hrůza.

Základem stroje je vidlicový dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1 198 kubických centimetrů s desmodromickým rozvodem, který je jedním z nejvýkonnějších dvouválcových motocyklových agregátů. Pohání například model Ducati Diavel.

Motocykl Ferat 2

Motor má inovovaný sací trakt a extravagantní výfukový systém. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky.

„Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural,“ dodal ředitel projektu Lubor Kos. Tlumiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins přímo na míru.

Fotogalerie

K nejvýraznějším prvkům patří celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními informačními LCD panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače. Součástí karbonové podsedlové schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět měsíců.

Autoři: ,




Nejčtenější

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Kulatý světlomet s klasickými proporcemi je nabitý moderními technologiemi.
Parádní výlet do 70. let. Honda CB1100RS je retro se vším všudy

Před několika lety jsem protáhl po jižních Čechách neoretro CB100EX. Byla to velká paráda a kdekoli jsem zastavil, sklízel jsem komplimenty za pěknou motorku....  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Moto Morini Corsaro Veloce 1200
Nic pro slečinky: italský korzár je posel pekla

Na konci 50. let minulého věku opustil dílny italského konstruktéra Alfonsa Moriniho první stroj nesoucí drsné označení Corsaro. Tehdy to byl scrambler s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.