Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

aktualizováno 
Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou příliš těžké a mají špatnou aerodynamiku. Pro stavbu svého vysněného závoďáku si však nakonec vybral právě jeden z nich. Enzovi Ferrarimu se výsledek vůbec nelíbil.

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950 | foto: RM Sothebys

Pro stavbu automobilu podle svých představ se Marzottovi podařilo získat designéra Sergia Reggianiho a karosárnu Carrozzeria Fontana. Unikátní coupé vycházelo z Ferrari 166 MM/212 Export a díky svému neobvyklému vzhledu získalo přezdívku „Uovo“ (italsky vajíčko).

Oproti originální verzi má vajíčko aerodynamicky přepracovanou karoserii z hliníkové slitiny podobné duralu, připevněnou na konstrukci z odlehčených trubek. Úpravy umožnily ušetřit až 90 kilo z původní váhy.

Jako motor si Giannino vybral vidlicový dvanáctiválec o objemu 2,6 litru z modelu Ferrari 212 Export, který vybavil třemi karburátory Weber. Celkový výkon tak dosahoval hranice 185 koní.

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950

Původní záměr vybavit nový vůz originálním chladičem z Maranela ale nevyšel, doručení zásilky továrna neustále odkládala, proto bylo rozhodnuto vyrobit chladič vlastnoručně. Neočekávaná změna zvedla přední část automobilu téměř o 15 centimetrů a stala se jedním z nejvýraznějších prvků krásného vajíčka.

Změnila se i pozice jezdce, který v upraveném automobilu sedí více vzadu pro lepší ovladatelnost v zatáčkách.

Když byl přestavba vozu hotová, bylo na čase se pochlubit přímo v továrně v Marranelu, kam Giannino Marzotto vyrazil společně se svým bratrem. „Commendatore“ Ferrari ale nebyl jejich výtvorem vůbec nadšený a neprojevil o něj žádný větší zájem.

Fotogalerie

Marzotto se svým autem nastoupil do několika závodů, ale na počátcích ho provázely technické problémy a ze soutěží Giro di Sicilia a Mille Miglia v roce 1951 musel odstoupit. Vítězství zaznamenal až v závodě Coppa della Toscana.

V roce 1954 vůz odkoupil Američan Ignacio Lozano, který s ním ve stejném roce nastoupil do několika závodů ve Spojených státech. Vajíčko pak v USA několikrát změnilo majitele a zpátky do Evropy se vrátilo až v roce 1986, kdy ho odkoupil anonymní sběratel z Milána.

Letos se unikátní veterán po 30 letech opět objeví na veřejnosti v kalifornském Monterey v letní aukci RM Sothebys. Znalci odhadují, že by se prodejní cena mohla pohybovat až kolem 5,5 milionu dolarů (142 milionů korun).

Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.