Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Svatý grál sběratelů aut jde do prodeje. Za 672 milionů

aktualizováno 
V historii automobilového sportu patří dvojice Ferrari a Juan Manuel Fangio k největším ikonám. A jejich vůz Ferrari 290 MM z roku 1956 je pro sběratele doslova svatým grálem. V prosinci změní po dlouhých desítkách let majitele, podle expertů by se mohl prodat za více než půl miliardy korun.

Ferrari 290 MM z roku 1956 | foto: RM Sotheby’s

Jde o jeden z nejoriginálnějších a nejcennějších automobilů, které se kdy objevily ve veřejné dražbě. Ferrari 290 MM z roku 1956 řídil nejen Fangio, ale také světový šampion Phil Hill a další jezdci stáje Ferrari v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Automobil s výrobním číslem 0626 na šasi byl vyroben speciálně pro Fangia na závod Mille Miglia, poháněl ho vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru a patřil mezi jeden ze čtyř kousků 290 MM, které kdy byly vyrobeny. Fangio se s ním v závodě umístil na čtvrtém místě. Později do jeho kokpitu usedli například i Alfonso de Portago, Peter Collins, Olivier Gendebien a Joakim Bonnier. V závodech se objevoval až do roku 1964.

„Tento vůz, který byl postaven pravděpodobně pro největšího jezdce Formule 1, který také řídili nejlepší jezdci 50. let minulého století a na jehož stavbě se osobně podílel Enzo Ferrari, je neodmyslitelnou a velice důležitou součástí historie této značky,“ říká Peter Wallman z aukční síně RM Sotheby’s.

Podle expertů by konečná cena, za kterou bude Ferrari 290 MM vydraženo 10. prosince v New Yorku, mohla přesáhnout hranici 28 milionů dolarů (672 milionů korun).





Nejčtenější

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.