Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Svatý grál sběratelů aut jde do prodeje. Za 672 milionů

aktualizováno 
V historii automobilového sportu patří dvojice Ferrari a Juan Manuel Fangio k největším ikonám. A jejich vůz Ferrari 290 MM z roku 1956 je pro sběratele doslova svatým grálem. V prosinci změní po dlouhých desítkách let majitele, podle expertů by se mohl prodat za více než půl miliardy korun.

Ferrari 290 MM z roku 1956 | foto: RM Sotheby’s

Jde o jeden z nejoriginálnějších a nejcennějších automobilů, které se kdy objevily ve veřejné dražbě. Ferrari 290 MM z roku 1956 řídil nejen Fangio, ale také světový šampion Phil Hill a další jezdci stáje Ferrari v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Automobil s výrobním číslem 0626 na šasi byl vyroben speciálně pro Fangia na závod Mille Miglia, poháněl ho vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru a patřil mezi jeden ze čtyř kousků 290 MM, které kdy byly vyrobeny. Fangio se s ním v závodě umístil na čtvrtém místě. Později do jeho kokpitu usedli například i Alfonso de Portago, Peter Collins, Olivier Gendebien a Joakim Bonnier. V závodech se objevoval až do roku 1964.

„Tento vůz, který byl postaven pravděpodobně pro největšího jezdce Formule 1, který také řídili nejlepší jezdci 50. let minulého století a na jehož stavbě se osobně podílel Enzo Ferrari, je neodmyslitelnou a velice důležitou součástí historie této značky,“ říká Peter Wallman z aukční síně RM Sotheby’s.

Podle expertů by konečná cena, za kterou bude Ferrari 290 MM vydraženo 10. prosince v New Yorku, mohla přesáhnout hranici 28 milionů dolarů (672 milionů korun).





Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.