Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Svatý grál sběratelů aut jde do prodeje. Za 672 milionů

aktualizováno 
V historii automobilového sportu patří dvojice Ferrari a Juan Manuel Fangio k největším ikonám. A jejich vůz Ferrari 290 MM z roku 1956 je pro sběratele doslova svatým grálem. V prosinci změní po dlouhých desítkách let majitele, podle expertů by se mohl prodat za více než půl miliardy korun.

Ferrari 290 MM z roku 1956 | foto: RM Sotheby’s

Jde o jeden z nejoriginálnějších a nejcennějších automobilů, které se kdy objevily ve veřejné dražbě. Ferrari 290 MM z roku 1956 řídil nejen Fangio, ale také světový šampion Phil Hill a další jezdci stáje Ferrari v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Automobil s výrobním číslem 0626 na šasi byl vyroben speciálně pro Fangia na závod Mille Miglia, poháněl ho vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru a patřil mezi jeden ze čtyř kousků 290 MM, které kdy byly vyrobeny. Fangio se s ním v závodě umístil na čtvrtém místě. Později do jeho kokpitu usedli například i Alfonso de Portago, Peter Collins, Olivier Gendebien a Joakim Bonnier. V závodech se objevoval až do roku 1964.

„Tento vůz, který byl postaven pravděpodobně pro největšího jezdce Formule 1, který také řídili nejlepší jezdci 50. let minulého století a na jehož stavbě se osobně podílel Enzo Ferrari, je neodmyslitelnou a velice důležitou součástí historie této značky,“ říká Peter Wallman z aukční síně RM Sotheby’s.

Podle expertů by konečná cena, za kterou bude Ferrari 290 MM vydraženo 10. prosince v New Yorku, mohla přesáhnout hranici 28 milionů dolarů (672 milionů korun).





Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Volvo V60 D4 R-Design 1.maj.
Volvo V60 D4 R-Design 1.maj.

r.v. 2015, naj. 72 683 km, diesel
559 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.