Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Svatý grál sběratelů aut jde do prodeje. Za 672 milionů

aktualizováno 
V historii automobilového sportu patří dvojice Ferrari a Juan Manuel Fangio k největším ikonám. A jejich vůz Ferrari 290 MM z roku 1956 je pro sběratele doslova svatým grálem. V prosinci změní po dlouhých desítkách let majitele, podle expertů by se mohl prodat za více než půl miliardy korun.

Ferrari 290 MM z roku 1956 | foto: RM Sotheby’s

Jde o jeden z nejoriginálnějších a nejcennějších automobilů, které se kdy objevily ve veřejné dražbě. Ferrari 290 MM z roku 1956 řídil nejen Fangio, ale také světový šampion Phil Hill a další jezdci stáje Ferrari v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Automobil s výrobním číslem 0626 na šasi byl vyroben speciálně pro Fangia na závod Mille Miglia, poháněl ho vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru a patřil mezi jeden ze čtyř kousků 290 MM, které kdy byly vyrobeny. Fangio se s ním v závodě umístil na čtvrtém místě. Později do jeho kokpitu usedli například i Alfonso de Portago, Peter Collins, Olivier Gendebien a Joakim Bonnier. V závodech se objevoval až do roku 1964.

„Tento vůz, který byl postaven pravděpodobně pro největšího jezdce Formule 1, který také řídili nejlepší jezdci 50. let minulého století a na jehož stavbě se osobně podílel Enzo Ferrari, je neodmyslitelnou a velice důležitou součástí historie této značky,“ říká Peter Wallman z aukční síně RM Sotheby’s.

Podle expertů by konečná cena, za kterou bude Ferrari 290 MM vydraženo 10. prosince v New Yorku, mohla přesáhnout hranici 28 milionů dolarů (672 milionů korun).





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.