Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 330 P4: Unikát okopírovali v Číně

aktualizováno 
Hodinky, parfémy, oblečení... čínští výrobci se nerozpakují kopírovat téměř nic. Své o tom ví také český výrobce minibiků Blata, který na vlastní pěst vystopoval několik dodávek padělků svých motorek a čtyřkolek.
Ferrari Enzo - ilustrační foto

Ferrari Enzo - ilustrační foto | foto: Ferrari

Nyní přišli Číňané s větším kalibrem - okopírovali ferrari. A ne jen tak ledajaké. Závodní speciál 330 P4 vznikl v 60. letech v pouhých šesti exemplářích.


Místopředseda Evropské komise Franco Frattini ukázal na tiskové konferenci fotografii, zachycující "klon" Ferrari 330 P4 zaparkovaný na šanghajském předměstí. "Na světě existuje pouze šest exemplářů ...Vlastně, toto je sedmý," komentoval ji ironicky Frattini.

 FOTOGALERIE ...zde

Čínští výrobci už mají na svědomí více okopírovaných aut známých automobilek. Po Číně se tak například prohání Chery QQ, které by jako z oka vypadlo malému Daewoo Matiz první generace. Před nedávnem odmítly čínské úřady ochránit patent japonské Hondy na model CR-V.

Velmi svéráznou variaci na automobilového šlechtice Rolls-Royce Phantom představila automobilka Hongki ...ZDE

Ferrari 330 P4
Okruhový speciál ferrari vznikl jako odpověď na legendární Ford GT40. Italská stáj s 330 P4 v roce 1967 obsadila v legendární 24hodinovce v Daytoně první tři místa. A po sezóně si do Maranella odvezla pohár konstruktérů.

Originální 330 P4 je dnes oceňováno na tři miliony dolarů. 792kilogramový speciál pohání dvanáctiválec s objemem 3967 ccm.

Motor spolupracuje s pětistupňovou převodovkou, maximálního výkonu 450 koní agregát dosahuje při osmi tisících otáčkách.

V Číně patent na Hondu CR-V neplatí
Začátkem března odmítly čínské úřady pomoci japonské automobilce Honda při ochraně jejích patentových práv, píše autoportál edmunds.com. Tamní patentový úřad zrušil patent na model CR-V platný pro čínský trh.

V roce 2003 uvedla automobilka Shijiazhuang Shanghuan Automobile model Rabo SR-V, který se nápadně podobá japonskému SUV. V říjnu téhož roku podala Honda na čínského výrobce žalobu, rok nato následovala žaloba na automobilku Hebei Xinkai a dalších 11 čínských producentů.

Originální CR-V pro čínský trh vyrábí Honda v rámci joint-venture podniku od dubna 2004. Honda prohlašuje, že od roku 2002 čínské úřady garantovaly 10letou patentovou ochranu na CR-V, která měla pokrývat i její druhou generaci.

Patentový úřad zrušení ochrany zdůvodňuje tím, že je nový model první generaci příliš podobný.


Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.