Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 420 - (r)evoluce modeny

  16:41aktualizováno  16:41
Ferrari 360 Modena je stále ještě šperkem nejzářivějším na silnicích celého světa. V Maranellu ale už pilně pracují na jeho nástupci. Informace o něm jsou střeženější než státní tajemství, něco málo se ale k "nepovolaným uším" doneslo. Co ví o nástupci modeny italský automobilový magazín Motorbox?

Šílenství kolem nového ferrari se strhne hned na začátku roku 2005.

Nástupce veleúspěšného předchůdce, modelu 360 Modena který se poprvé představil v roce 1999, ponese označení 420.

Modena uvolní cestu "čtyřistadvacítce" buď na lednovém autosalonu v Detroitu nebo počátkem března v Ženevě.

Hovoří se o dvou jménech - pravděpodobnější je 420 Modena, povídá se i o označení 420 Fiorano.

Nové ferrari se má postavit babylambu (Lamborghini Gallardo), které začalo modeně notně "zatápět".

Podle nepotvrzených informací, už měli u Ferrari připravenu "evoluci" modeny. Poté, co výrobce ze Sant´Agata Bolognese přišel s gallardem, se ale inženýři zase spořádaně vrátili ke stolům a ferrari, které ještě pořádně nespatřilo světlo světa, prošlo dalším "upgradem". 

Konkurovat 500 koním a pohonu obou náprav "obyčejným" restylingem 360 jednoduše nešlo.

Otcovství (alespoň co se designu týká) je v případě vozů z Maranella předem dáno.  Pod ruce Pininfarinovi sice grafik motorboxu neviděl, ale nějak takhle si nové ferrari představují Italové.

Vypadá trochu jako syn Ferrari Enzo, nemyslíte?

Motor ze "staré" modeny o objemu 3,6 litru je už inženýrům Ferrari málo a fiorano/420 modena tak dostane 4,2 litr, který už prohání Maserati Coupé.

Osmiválec měl původně přejít pod kapotu nového ferrari beze změny (nanejvýš s pozměněnou elektronikou), nově se však mluví o mnohem rozsáhlejších změnách. Neoficiální zdroje se nemohou shodnout ani na počtu ventilů. Stávající modena jich má čtyřicet (na každý válec pět), Maserati Coupé naopak zůstává u klasičtějšího schématu čtyř ventilů na válec.

V autech s neptunovým trojzubcem na kapotě má motor výkon 390 koní (při 7000 ot./min), u Ferrari z něj ovšem plánují dostat až 500 koní. Doplňme ještě hodnotu kroutícího momentu, v Maserati je to 451 Nm při 4500 otáčkách.

Nová modena (fiorano) si už brousí zuby na třístovku (gallardo - max. rychlost 309 km/h). Zrychleni z nuly na sto km/h by mělo být kolem 4 sekund. Gallardo, těš se!

 

Srovnání Ferrari 420 a Modeny

***

Špionážní fotky z testování Ferrari 420

***

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.