Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové nejrychlejší ferrari bez střechy je modré

  11:24aktualizováno  11:24
Italské Ferrari má teď hlavně plné ruce práce se svým vstupem na burzu, ale zároveň je v plném proudu zbrojení na frankfurtský autosalon. Novinka jménem 488 Spider je nejrychlejším otevřeným silničním ferrari všech dob. Oproti zavedeným pořádkům se představuje v modrém lakování.

Ferrari 488 Spider doplňuje uzavřenou variantu GTB (více o něm čtěte zde). Nástupce modelu 458 Italia je na pohled velmi podobný, ale technicky je to úplně nové auto. Z původního modelu zbyla jen okna, zrcátka a střecha. A Spider, jak tradiční označení pro otevřenou verzi napovídá, nemá ani tu střechu.

Ferrari 488 Spider
Ferrari 488 Spider

Otevřené provedení je samozřejmě technicky identické s GTB, ale má plechovou skládací střechu, která se složí do kufru za 14 sekund. Stojí za pozornost, že oproti srovnatelné plátěné střeše je o 25 kilogramů lehčí a nabízí lepší tepelný a akustický komfort. Celková hmotnost stroje stoupla oproti kupé kvůli úpravám, které jsou nutné pro zachování tuhosti karoserie, o 50 kilogramů (z 1 370 na 1 420 kg).

Fotogalerie

Výkony jsou stejné jako u kupé: sprint z nuly na sto zvládne díky novému přeplňovanému motoru, který má o ohromujících čtyřicet procent vyšší točivý moment oproti atmosferickému předchůdci, za tři sekundy (stejně jako kupé), dvoustovku pokoří za 8,7 sekundy (kupé 8,3 s). Maximální rychlost je 325 km/h.

Firma říká, že nový spider je nejrychlejší a nejvýkonnější otevřené ferrari všech dob. Za zády posádky je uložen osmiválec objemu 3,9 litru s výkonem 670 koní (492 kW) a točivým momentem 760 Nm, se kterým spolupracuje dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Pro čtyřapůlmetrový spider u Ferrari namíchali speciální barvu (Blu Corsa), ve které se pravděpodobně bude naparovat i při premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Cena bude přesahovat 200 tisíc eur (zhruba 5,4 milionu korun).



Témata: burza, Euro, Ferrari


Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.