Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 599XX: nekompromisní technika jen pro nejvyvolenější

aktualizováno 
S nejnovějším maranellským přírůstek se nepodíváte ani do města, ani na okresku a dokonce ani na dálnici, tenhle výjimečný rudý kousek s koníkem na kapotě totiž vyznává jen preparovaný asfaltový koberec závodních okruhů. Ferrari 599XX je nekompromisní závodní stroj bez silniční homologace a pojízdná laboratoř v jednom.

Ferrari 599XX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Pokud dokážete překonat skutečnost, že se nedočkáte závistivých pohledů kavárenských povalečů, vydali jste se správným směrem, vyhráno ale rozhodně nemáte. Vlastnictví modelu XX klade vysoké nároky nejen na vaše bankovní konto. Nemáte-li po ruce zhruba milion eur a v sobě pořádnou porci "ferrarifaktoru", jednoduše máte smůlu.

Podobně jako před lety Enzo FXX i závodní pětsetdevětadevadesátka je určena pouze výjimečným dlouholetým klientům. Pokud máte volné prostředky, za kamaráda Michaela Schumachera a vaši garáž zdobí už pár klenotů s koníkem ve znaku, jste na dobré cestě stát se jedním z dvaceti až třiceti budoucích majitelů.

A čím je 599XX vlastně tak výjimečné, že výrobce dělá kolem jeho prodeje takové obstrukce? Změny oproti klasické verzi GTB jsou patrné už zvenčí. Na karoserii přibylo několik nových spoilerů a difuzorů, které zvětšují přítlak ve vysokých rychlostech a optimalizují obtékání karoserie vzduchem.

Díky aktivním aerodynamickým prvkům je závodní kupé nyní přitlačováno k zemi silou 280 kg již při rychlosti 200 km/h.

To nepodstatnější je samozřejmě ukryto pod karoserii, která je teď z velké části tvořena z lehkých kompozitních materiálů, karbonu a hliníku.

Ferrari 599XX

Srdcem modelu 599XX je přepracovaný vidlicový dvanáctiválec z původního GTB. Optimalizací spalovacího prostoru, sacího a výfukového potrubí se konstruktérům podařilo dosáhnout výkonu 515 kW (700 koní) při úctyhodných 9 000 otáčkách.

Nezůstalo ale pouze u motoru, řadou změn prošel i podvozek, převodové ústrojí a brzdy. Mohutný výkon je přenášen na asfalt prostřednictvím sekvenční převodovky, která je díky novější elektronice schopná přeřadit za 60ms místo původních 100ms.

Brzdění zajišťují mohutné karbonokeramické kotouče s karbonovými destičkami na obou nápravách, o přesné držení stopy se starají devatenáctipalcové slicky. Rozdíly jízdního charakteru a povrchu vozovky kompenzuje moderní adaptivní podvozek.

V útrobách limitované série pětsetdevětadevadesátky se v hojné míře uplatňují špičkové technologie nasazené v seriálu F1, které se v budoucnu dočkají sériové produkce i v civilních modelech. Vůz je mimo jiné opatřen desítkami čidel, která prostřednictvím informačního panelu na palubě informují posádku, v jaké kondici jsou jednotlivé mechanické díly.

Podle neoficiálních informací je nejnovější superferrari vybaveno i systémem rekuperace brzdné energie, který pod názvem KERS budou používat i formule 1 v letošním ročníku šampionátu.

Ferrari 599XX




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.