Ferrari 612: víc než 315 km/h

  • 52
Jméno Sergia Scagliettiho - modenského karosáře, který v padesátých a šedesátých letech minulého století oblékal nastupující legendu jménem Ferrari, nese nové kupé 2+2 od kultovní automobilky z Maranella. Ve starších dobách automobilky s koněm ve znaku Scaglietti oblékl několik jejích modelů...

Byl však spíše sochařem, než designérem. Tvary nových vozů nevymýšlel s tužkou nad archem papíru, ale vytvářel přímo prostorové modely z hliníku. 

Nový hřebec ze stájí Ferrari má připomenout tohoto důležitého a neprávem opomíjeného protagonistu historie "rudé automobilky". Poklonou Scagliettimu a jeho netradiční tvůrčí metodě je nejen označení, ale i celohliníkový prostorový rám novinky.

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M. V porovnání s ní je sice o něco větší (například o 139 mm delší), ale o celých 60 kg lehčí. 

Vůbec poprvé má dvanáctiválcové Ferrari prostorový rám kompletně vyrobený z hliníku - na Sergia Scagliettiho odkazuje i jméno střediska, které se u Ferrari zabývá právě lehkými slitinami. Výsledkem je tak šedesátiprocentní nárůst poměru tuhost/hmotnost celé konstrukce.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina. První Ferrari, jehož design byl výsledkem první oficiální spolupráce s Pininfarinou, byl model 375 MM, který si odbyl premiéru v roce 1954 na autosalonu v Ženevě.

Design exteriéru spojuje tvary moderních Ferrari a retro rysy odkazující na slavné modely minulosti. Nedostatkem prostoru by neměl trpět žádný ze čtyř cestujících. Do 240ti litrového kufru (o 25 procent navíc proti předchozí 456) by se podle výrobce měl vejít pětidílný set tašek (jak jinak, než z produkce Ferrari), nebo dvě sady golfového náčiní.

V 612 Scaglietti se o pohodlí stará mimo jiné dvouzónová klimatizace, nebo audiosoustava, kterou Bose vyvinulo extra pro tento model. Samozřejmostí je interiér vyvedený v kůži, který je klientovi ušitý na míru.

Plnokrevníci pod kapotou
Dvanáct válců uložených ve dvou řadách svírá úhel 65 stupňů. Upravený motor z dvoumístného maranella má objem 5748 centimetrů kubických. Maximálního výkonu 540 koní dosáhne při 7250 otáčkách. Nejvyšší rychlost by měla přesáhnout 315 kilometrů v hodině, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 sekund.

Motor je uložen vpředu za přední nápravou, převodovka s rozvodovkou je naopak umístěná před nápravou zadní. Díky tomu bylo dosaženo téměř ideálního rozložení hmotností mezi nápravami: 46 % vpředu a 54 % vzadu. Kvalitní jízdní vlastnosti dále podporují aktivní tlumiče a systémem CST starající se o stabilitu a trakci - ten má u Ferrari premiéru.

Agregát spolupracuje s šestistupňovou elektro-hydraulicky ovládanou automatizovanou převodovku označovanou jako F1A s možností volby převodu automaticky, nebo tlačítky na volantu.

První zájemci mohou pro Ferrari 612 Scaglietti vyrazit zjara příštího roku. Připravit by si měli částku okolo 200 tisíc eur.

Ferrari 612 Scaglietti v číslech:

Délka (mm) 4 902
Šířka (mm) 1 957
Výška (mm) 1 344
Rozvor (mm) 2 950
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 688/1 641
Hmotnost (kg) 1 840
PNEUMATIKY
Vpředu/vzadu 245/45 18"/285/40 19"
MOTOR...
Počet válců a uspořádání 12 válec do V (65 stupňů)
Vrtání x zdvih (mm) 89 x 77
Objem jednoho válce (ccm) 475
Objem (ccm) 5 748
Kompresní poměr 11,2:1
Maximální výkon (kW/koní) 403/540 při 7 250 ot./min
Max. kroutící moment (Nm) 588 při 5 250 ot./min
VÝKONY...
Maximální rychlost (km/h) nad 315
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,2
Předpokládaná cena (Euro) 200 000

 

 

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina.

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M.

Při "pilotáži" 612 Scaglietti se o pohodlí stará, mimo jiné, dvouzónová klimatizace, nebo audiosoustava, kterou Bose vyvinulo extra pro tento model. Samozřejmostí je interiér vyvedený v kůži, který je klientovi ušitý na míru.

Design exteriéru spojuje tvary moderních Ferrari a retro rysy odkazující na slavné modely minulosti.

Dvanáct válců uložených ve dvou řadách svírá úhel 65 stupňů. Upravený motor z dvoumístného maranella má objem 5748 centimetrů kubických. Maximálního výkonu 540 koní dosáhne při 7250 otáčkách.

První zájemci mohou pro Ferrari 612 Scaglietti vyrazit zjara příštího roku. Připravit by si měli částku okolo 200 tisíc eur.

Nedostatkem prostoru by neměl trpět žádný ze čtyř cestujících. Do 240ti litrového kufru by se, podle prohlášení výrobce, měl vejít pětidílný set tašek, nebo dvě sady golfového náčiní.