Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari předělalo californii a znovu zkouší turbo

  9:42aktualizováno  9:42
Ferrari představilo inovovaný kabriolet california. Vedle retuší karoserie se model může pochlubit novým motorem s dvojicí turbodmychadel. Díky nim vzrostlo maximum točivého momentu o polovinu a výkon povyskočil o 70 koní. Nová california tak na stovku zasprintuje za 3,6 sekundy.

Ferrari California T | foto: Ferrari

Původní californii pohání vidlicový osmiválec s objemem 4,3 litru. Atmosféricky plněný motor má maximální výkon 360 kW a maximální točivý moment 505 Nm. Ne že by to nestačilo, auto dokáže jet až rychlostí 312 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 3,8, ale dobrého není nikdy dost, a tak Ferrari motor do nové californie vyměnilo.

Fotogalerie

Osm válců do V zůstalo, objem však klesl na 3,8 litru. To by logicky nebyl správný krok ke zvýšení výkonu, takže nepřekvapí, že Ferrari motor nadopovalo přeplňováním. O to se stará dvojice turbodmychadel, s kterými motor poskytuje 412 kW a 755 Nm točivého momentu. Ortodoxní fanoušci značky se možná vyděsí, ale na druhou stranu to rozhodně není nějaké prolomení tabu. Několik modelů Ferrari už motor s turbem mělo, ale naposled jím byl supersport F40 před více než dvaceti lety.

Bezpečná rychlost

Chcete usednout do luxusního a rychlého vozu? Obavy stranou, díky slevám na Raketa.cz je adrenalinová projížďka v legendárním Ferrari dostupná pro každého.

Nikoliv nepodstatný nárůst výkonu a především o polovinu vyšší maximum točivého momentu se podepsalo na vylepšení dynamiky. Na stovku nová California T zrychlí za 3,6 sekundy a maximální rychlost vzrostla o čtyři kilometry na 316 km/h. Výrobce slibuje, že tradiční zvuk osmiválce zůstane zachovaný. Turbodmychadla jsou dvoukomorová, a tak by řidič neměl vůbec zpozorovat jakoukoliv prodlevu.

Mimochodem, motor není úplnou novinkou, vyvinulo ho Ferrari společně s koncernovým příbuzným Maserati. A právě v Maserati Quattroporte ho už nějaký čas najdeme. Verze u Ferrari má o fous zvětšený objem, několik dalších drobných změn a zvýšený výkon i točivý moment. Ferrari slibuje, že s novým motorem ušetří majitelé californie na palivu, oproti současné verzi klesne průměrná spotřeba (papírová) docela výrazně o 2,6 litru na překvapivě nízkých 10,5 litru. V praxi to však jistě bude mnohem víc.

Ferrari California T

California T se od současného provedení neodlišuje jen pohonnou jednotkou. Nikoliv zásadními, ale hned na první pohled patrnými retušemi prošla karoserie. Vpředu najdeme novou masku včetně nárazníku, světel a dalších detailů. Na bocích se změnily například prahy včetně nasávacích otvorů vzduchu. To samé platí i o horním prolisu. Vzadu je změn méně, nový je difuzor a dvě koncovky výfuku na každé straně jsou nyní vedle sebe místo nad sebou.

Novinka dostala nové řízení s přesnějším chodem volantu a také nové tlumiče Magnaride, které mají mít o 50 procent rychlejší odezvu. Spolupracují s měřiči pohybového zrychlení, což pomáhá k menším náklonům v zatáčkách. S kontrolou trakce F1-Trac a pohonem zadních kol pak california lépe akceleruje ze zatáček. Alespoň tak mluví tisková zpráva. Karbon-keramické kotouče budou součástí příplatkové výbavy.

Ferrari California T

V interiéru se budoucí majitelé novinky mohou těšit na částečně digitální přístrojový štít nebo novou středovou konzoli s dotykovým multimediálním displejem. Změnil se i design palubní desky a uprostřed mezi dvojicí ventilačních výdechů najdeme přístroj, který zobrazuje tlak turbodmychadel. Střecha novinky by se měla sama uklidit za 14 sekund.

Novou Californii T si veřejnost bude moci poprvé prohlédnout v březnu na ženevském autosalonu. Český dovozce uvádí, že první Californii T doveze do Česka v květnu.

Autor:


Témata: Ferrari, Maserati


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.