Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari předělalo californii a znovu zkouší turbo

  9:42aktualizováno  9:42
Ferrari představilo inovovaný kabriolet california. Vedle retuší karoserie se model může pochlubit novým motorem s dvojicí turbodmychadel. Díky nim vzrostlo maximum točivého momentu o polovinu a výkon povyskočil o 70 koní. Nová california tak na stovku zasprintuje za 3,6 sekundy.

Ferrari California T | foto: Ferrari

Původní californii pohání vidlicový osmiválec s objemem 4,3 litru. Atmosféricky plněný motor má maximální výkon 360 kW a maximální točivý moment 505 Nm. Ne že by to nestačilo, auto dokáže jet až rychlostí 312 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 3,8, ale dobrého není nikdy dost, a tak Ferrari motor do nové californie vyměnilo.

Fotogalerie

Osm válců do V zůstalo, objem však klesl na 3,8 litru. To by logicky nebyl správný krok ke zvýšení výkonu, takže nepřekvapí, že Ferrari motor nadopovalo přeplňováním. O to se stará dvojice turbodmychadel, s kterými motor poskytuje 412 kW a 755 Nm točivého momentu. Ortodoxní fanoušci značky se možná vyděsí, ale na druhou stranu to rozhodně není nějaké prolomení tabu. Několik modelů Ferrari už motor s turbem mělo, ale naposled jím byl supersport F40 před více než dvaceti lety.

Bezpečná rychlost

Chcete usednout do luxusního a rychlého vozu? Obavy stranou, díky slevám na Raketa.cz je adrenalinová projížďka v legendárním Ferrari dostupná pro každého.

Nikoliv nepodstatný nárůst výkonu a především o polovinu vyšší maximum točivého momentu se podepsalo na vylepšení dynamiky. Na stovku nová California T zrychlí za 3,6 sekundy a maximální rychlost vzrostla o čtyři kilometry na 316 km/h. Výrobce slibuje, že tradiční zvuk osmiválce zůstane zachovaný. Turbodmychadla jsou dvoukomorová, a tak by řidič neměl vůbec zpozorovat jakoukoliv prodlevu.

Mimochodem, motor není úplnou novinkou, vyvinulo ho Ferrari společně s koncernovým příbuzným Maserati. A právě v Maserati Quattroporte ho už nějaký čas najdeme. Verze u Ferrari má o fous zvětšený objem, několik dalších drobných změn a zvýšený výkon i točivý moment. Ferrari slibuje, že s novým motorem ušetří majitelé californie na palivu, oproti současné verzi klesne průměrná spotřeba (papírová) docela výrazně o 2,6 litru na překvapivě nízkých 10,5 litru. V praxi to však jistě bude mnohem víc.

Ferrari California T

California T se od současného provedení neodlišuje jen pohonnou jednotkou. Nikoliv zásadními, ale hned na první pohled patrnými retušemi prošla karoserie. Vpředu najdeme novou masku včetně nárazníku, světel a dalších detailů. Na bocích se změnily například prahy včetně nasávacích otvorů vzduchu. To samé platí i o horním prolisu. Vzadu je změn méně, nový je difuzor a dvě koncovky výfuku na každé straně jsou nyní vedle sebe místo nad sebou.

Novinka dostala nové řízení s přesnějším chodem volantu a také nové tlumiče Magnaride, které mají mít o 50 procent rychlejší odezvu. Spolupracují s měřiči pohybového zrychlení, což pomáhá k menším náklonům v zatáčkách. S kontrolou trakce F1-Trac a pohonem zadních kol pak california lépe akceleruje ze zatáček. Alespoň tak mluví tisková zpráva. Karbon-keramické kotouče budou součástí příplatkové výbavy.

Ferrari California T

V interiéru se budoucí majitelé novinky mohou těšit na částečně digitální přístrojový štít nebo novou středovou konzoli s dotykovým multimediálním displejem. Změnil se i design palubní desky a uprostřed mezi dvojicí ventilačních výdechů najdeme přístroj, který zobrazuje tlak turbodmychadel. Střecha novinky by se měla sama uklidit za 14 sekund.

Novou Californii T si veřejnost bude moci poprvé prohlédnout v březnu na ženevském autosalonu. Český dovozce uvádí, že první Californii T doveze do Česka v květnu.

Autor:


Témata: Ferrari, Maserati


Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.