Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari předělalo californii a znovu zkouší turbo

  9:42aktualizováno  9:42
Ferrari představilo inovovaný kabriolet california. Vedle retuší karoserie se model může pochlubit novým motorem s dvojicí turbodmychadel. Díky nim vzrostlo maximum točivého momentu o polovinu a výkon povyskočil o 70 koní. Nová california tak na stovku zasprintuje za 3,6 sekundy.

Ferrari California T | foto: Ferrari

Původní californii pohání vidlicový osmiválec s objemem 4,3 litru. Atmosféricky plněný motor má maximální výkon 360 kW a maximální točivý moment 505 Nm. Ne že by to nestačilo, auto dokáže jet až rychlostí 312 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 3,8, ale dobrého není nikdy dost, a tak Ferrari motor do nové californie vyměnilo.

Fotogalerie

Osm válců do V zůstalo, objem však klesl na 3,8 litru. To by logicky nebyl správný krok ke zvýšení výkonu, takže nepřekvapí, že Ferrari motor nadopovalo přeplňováním. O to se stará dvojice turbodmychadel, s kterými motor poskytuje 412 kW a 755 Nm točivého momentu. Ortodoxní fanoušci značky se možná vyděsí, ale na druhou stranu to rozhodně není nějaké prolomení tabu. Několik modelů Ferrari už motor s turbem mělo, ale naposled jím byl supersport F40 před více než dvaceti lety.

Bezpečná rychlost

Chcete usednout do luxusního a rychlého vozu? Obavy stranou, díky slevám na Raketa.cz je adrenalinová projížďka v legendárním Ferrari dostupná pro každého.

Nikoliv nepodstatný nárůst výkonu a především o polovinu vyšší maximum točivého momentu se podepsalo na vylepšení dynamiky. Na stovku nová California T zrychlí za 3,6 sekundy a maximální rychlost vzrostla o čtyři kilometry na 316 km/h. Výrobce slibuje, že tradiční zvuk osmiválce zůstane zachovaný. Turbodmychadla jsou dvoukomorová, a tak by řidič neměl vůbec zpozorovat jakoukoliv prodlevu.

Mimochodem, motor není úplnou novinkou, vyvinulo ho Ferrari společně s koncernovým příbuzným Maserati. A právě v Maserati Quattroporte ho už nějaký čas najdeme. Verze u Ferrari má o fous zvětšený objem, několik dalších drobných změn a zvýšený výkon i točivý moment. Ferrari slibuje, že s novým motorem ušetří majitelé californie na palivu, oproti současné verzi klesne průměrná spotřeba (papírová) docela výrazně o 2,6 litru na překvapivě nízkých 10,5 litru. V praxi to však jistě bude mnohem víc.

Ferrari California T

California T se od současného provedení neodlišuje jen pohonnou jednotkou. Nikoliv zásadními, ale hned na první pohled patrnými retušemi prošla karoserie. Vpředu najdeme novou masku včetně nárazníku, světel a dalších detailů. Na bocích se změnily například prahy včetně nasávacích otvorů vzduchu. To samé platí i o horním prolisu. Vzadu je změn méně, nový je difuzor a dvě koncovky výfuku na každé straně jsou nyní vedle sebe místo nad sebou.

Novinka dostala nové řízení s přesnějším chodem volantu a také nové tlumiče Magnaride, které mají mít o 50 procent rychlejší odezvu. Spolupracují s měřiči pohybového zrychlení, což pomáhá k menším náklonům v zatáčkách. S kontrolou trakce F1-Trac a pohonem zadních kol pak california lépe akceleruje ze zatáček. Alespoň tak mluví tisková zpráva. Karbon-keramické kotouče budou součástí příplatkové výbavy.

Ferrari California T

V interiéru se budoucí majitelé novinky mohou těšit na částečně digitální přístrojový štít nebo novou středovou konzoli s dotykovým multimediálním displejem. Změnil se i design palubní desky a uprostřed mezi dvojicí ventilačních výdechů najdeme přístroj, který zobrazuje tlak turbodmychadel. Střecha novinky by se měla sama uklidit za 14 sekund.

Novou Californii T si veřejnost bude moci poprvé prohlédnout v březnu na ženevském autosalonu. Český dovozce uvádí, že první Californii T doveze do Česka v květnu.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.