Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari předělalo californii a znovu zkouší turbo

  9:42aktualizováno  9:42
Ferrari představilo inovovaný kabriolet california. Vedle retuší karoserie se model může pochlubit novým motorem s dvojicí turbodmychadel. Díky nim vzrostlo maximum točivého momentu o polovinu a výkon povyskočil o 70 koní. Nová california tak na stovku zasprintuje za 3,6 sekundy.

Ferrari California T | foto: Ferrari

Původní californii pohání vidlicový osmiválec s objemem 4,3 litru. Atmosféricky plněný motor má maximální výkon 360 kW a maximální točivý moment 505 Nm. Ne že by to nestačilo, auto dokáže jet až rychlostí 312 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 3,8, ale dobrého není nikdy dost, a tak Ferrari motor do nové californie vyměnilo.

Fotogalerie

Osm válců do V zůstalo, objem však klesl na 3,8 litru. To by logicky nebyl správný krok ke zvýšení výkonu, takže nepřekvapí, že Ferrari motor nadopovalo přeplňováním. O to se stará dvojice turbodmychadel, s kterými motor poskytuje 412 kW a 755 Nm točivého momentu. Ortodoxní fanoušci značky se možná vyděsí, ale na druhou stranu to rozhodně není nějaké prolomení tabu. Několik modelů Ferrari už motor s turbem mělo, ale naposled jím byl supersport F40 před více než dvaceti lety.

Bezpečná rychlost

Chcete usednout do luxusního a rychlého vozu? Obavy stranou, díky slevám na Raketa.cz je adrenalinová projížďka v legendárním Ferrari dostupná pro každého.

Nikoliv nepodstatný nárůst výkonu a především o polovinu vyšší maximum točivého momentu se podepsalo na vylepšení dynamiky. Na stovku nová California T zrychlí za 3,6 sekundy a maximální rychlost vzrostla o čtyři kilometry na 316 km/h. Výrobce slibuje, že tradiční zvuk osmiválce zůstane zachovaný. Turbodmychadla jsou dvoukomorová, a tak by řidič neměl vůbec zpozorovat jakoukoliv prodlevu.

Mimochodem, motor není úplnou novinkou, vyvinulo ho Ferrari společně s koncernovým příbuzným Maserati. A právě v Maserati Quattroporte ho už nějaký čas najdeme. Verze u Ferrari má o fous zvětšený objem, několik dalších drobných změn a zvýšený výkon i točivý moment. Ferrari slibuje, že s novým motorem ušetří majitelé californie na palivu, oproti současné verzi klesne průměrná spotřeba (papírová) docela výrazně o 2,6 litru na překvapivě nízkých 10,5 litru. V praxi to však jistě bude mnohem víc.

Ferrari California T

California T se od současného provedení neodlišuje jen pohonnou jednotkou. Nikoliv zásadními, ale hned na první pohled patrnými retušemi prošla karoserie. Vpředu najdeme novou masku včetně nárazníku, světel a dalších detailů. Na bocích se změnily například prahy včetně nasávacích otvorů vzduchu. To samé platí i o horním prolisu. Vzadu je změn méně, nový je difuzor a dvě koncovky výfuku na každé straně jsou nyní vedle sebe místo nad sebou.

Novinka dostala nové řízení s přesnějším chodem volantu a také nové tlumiče Magnaride, které mají mít o 50 procent rychlejší odezvu. Spolupracují s měřiči pohybového zrychlení, což pomáhá k menším náklonům v zatáčkách. S kontrolou trakce F1-Trac a pohonem zadních kol pak california lépe akceleruje ze zatáček. Alespoň tak mluví tisková zpráva. Karbon-keramické kotouče budou součástí příplatkové výbavy.

Ferrari California T

V interiéru se budoucí majitelé novinky mohou těšit na částečně digitální přístrojový štít nebo novou středovou konzoli s dotykovým multimediálním displejem. Změnil se i design palubní desky a uprostřed mezi dvojicí ventilačních výdechů najdeme přístroj, který zobrazuje tlak turbodmychadel. Střecha novinky by se měla sama uklidit za 14 sekund.

Novou Californii T si veřejnost bude moci poprvé prohlédnout v březnu na ženevském autosalonu. Český dovozce uvádí, že první Californii T doveze do Česka v květnu.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.