Hlasy především po snížení spotřeby fosilních paliv u osobních automobilů mají v poslední době stále sílící tendenci. Evropská unie tlačí na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu vyráběných vozů, podobná situace je i v USA.
Tlak na ekologičnost provozu se projevuje i u automobilek, o jejichž negativním příspěvku k celkovému stavu životního prostředí lze s úspěchem pochybovat.
A tak musí spotřebu svých vozů škrtit i výrobci exkluzivních supersportovních a luxusních modelů z nichž drtivá většina najezdí ročně minimální porci kilometrů.
Ferrari, které již dříve slíbilo, že jeho auta budou úspornější především díky snížené hmotnosti, představilo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu studii modelu F430 poháněného palivem E85. To je směsí sestávající se z 85% bioetanolu a 15 klasického benzínu.
Bioethanolové Ferrari může jezdit i na palivo s větším podílem benzínu, podobně jako mnohé sériové vozy. F430 Bio Fuel nabízí oproti standardnímu modelu o 10 koní vyšší výkon (celkem 500 koní) a o 4% vyšší točivý moment. Přitom produkce emisí CO2 je nižší o 5%.
O případné výrobě ekologického Ferrari se zatím příliš nehovořilo, ale zdá se, že jí nic nebrání. Ferrari se totiž netají plánem, v rámci kterého chce do roku 2012 snížit produkci emisí svých vozů o rovných 40%.
Výrobce nezapomněl v Detroitu připomenout, že kterékoli v současnosti vyráběné auto se skákajícím koníkem ve znaku může jezdit bez úprav na palivo s desetiprocentním podílem biolihu.