Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari chce být ekologické, a proto už nepije jen benzin

aktualizováno 
Supersportovní automobily rozhodně nejsou spojovány s ekologií provozu. Jenže poslední dobou tlaky na ekologičnost vozů rostou a tak jsme se na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu dočkali něčeho, co bychom před pár lety považovali za nemožné – ekologického Ferrari.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel | foto: Ferrari

Hlasy především po snížení spotřeby fosilních paliv u osobních automobilů mají v poslední době stále sílící tendenci. Evropská unie tlačí na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu vyráběných vozů, podobná situace je i v USA.

Tlak na ekologičnost provozu se projevuje i u automobilek, o jejichž negativním příspěvku k celkovému stavu životního prostředí lze s úspěchem pochybovat.

A tak musí spotřebu svých vozů škrtit i výrobci exkluzivních supersportovních a luxusních modelů z nichž drtivá většina najezdí ročně minimální porci kilometrů.

Ferrari, které již dříve slíbilo, že jeho auta budou úspornější především díky snížené hmotnosti, představilo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu studii modelu F430 poháněného palivem E85. To je směsí sestávající se z 85% bioetanolu a 15 klasického benzínu.

Bioethanolové Ferrari může jezdit i na palivo s větším podílem benzínu, podobně jako mnohé sériové vozy. F430 Bio Fuel nabízí oproti standardnímu modelu o 10 koní vyšší výkon (celkem 500 koní) a o 4% vyšší točivý moment. Přitom produkce emisí CO2 je nižší o 5%.

O případné výrobě ekologického Ferrari se zatím příliš nehovořilo, ale zdá se, že jí nic nebrání. Ferrari se totiž netají plánem, v rámci kterého chce do roku 2012 snížit produkci emisí svých vozů o rovných 40%.

Výrobce nezapomněl v Detroitu připomenout, že kterékoli v současnosti vyráběné auto se skákajícím koníkem ve znaku může jezdit bez úprav na palivo s desetiprocentním podílem biolihu.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel





Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.