Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari Enzo: 42 jich je k mání

  20:03aktualizováno  20:03
"Ferrari není pro každého," říká italský výrobce supersportovních aut. To, že máte dostatek peněz ještě neznamená, že vám ferrari bude parkovat v garáži. Každého zájemce si automobilka "proklepne" a až pak se rozhodně, jestli mu auto prodá nebo ne. Modelu enzo je ale teď k volnému prodeji 42 kusů.

Klenot z nejopečovávanějších - Ferrari Enzo, se měl dostat jen do "spolehlivých" rukou.

Pouze stálí klienti se dostali do "zlatého pořadníku".

Být na něm spolu s dalšími 398, to už značilo, že ve velkém světě něco znamenáte.

Ale ouha, než se "rudého hřebce z Maranella" dočkali, ztratili někteří z kupců o superexkluzivní supersport zájem.

Novináři z italského serveru repubblica.it chvíli hledali a našli na internetovém trhu "ojetin" 42 Ferrari Enzo, která jsou právě k mání. Výběr je bohatý, v seznamu figurují kousky s nulou na počítadle ujetých kilometrů, ale i ty, které už mají něco za sebou... přesněji  30 000 kilometrů. Nejlevnější je za 593 tisíc euro, nejdražší za 1,3 milionu, ostatní ceny jsou k jednání. Pouze dvě z nich stojí méně, než jaká byla jejich původní prodejní cena.

O nejdražších autech rozhoduje los sirkami
Ferrari se objednává přesnou procedurou, na některé modely se čeká např. v Německu dva až tři roky. Zájemce musí předem vyplnit poměrně obsáhlý dotazník, nad nímž v centrále rozhodnou, zda se dotyčný může značkou ozdobit. Teprve pak je objednávka přijata...více ZDE

Vzhledem k tomu, že superferrari bylo vyrobeni jen 399 kusů, je číslo 42 ohromující. Původně mělo být vyrobeno jen 349 enz, ale v roce 2002 bylo v Maranellu rozhodnuto, že jich vyrobí ještě o padesátku více. Ferrari tak chtělo uspokojit více "vip" osobností a sběratelů.

Curriculum vitae
Ferrari Enzo se poprvé představilo v 26. dubna 2002. Vyvolení, u kterých se automobilka rozhodla, že si enzo zaslouží, za něj zaplatili 665 tisíc euro. První exemplář cestoval do Argentiny za panem Silechim, psal se rok 2002. Poslední enzo se prodalo letos v červnu.

Automobilka se snažila ubránit spekulantům: auto nemohlo být "napsané" na společnost, ale pouze na fyzickou osobu. Kdo si enzo objednal, musel ho také přímo odebrat. Obchod s objednávkami nebyl možný. Jak už bylo řečeno, všichni klienti museli být vedení Ferrari dobře známi.

Není to poprvé, co se vzácná ferrari dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu pilot formule 1 Nigel Mansell, píše la Repubblica.

Seznam majitelů Ferrari Enzo je samozřejmě tajný. Ví se ale, že jedno žluté má kupříkladu bubeník Pink Floyd Nick Mason, v černém se pak prohání Ralph Lauren nebo Jay Kay (leader kapely Jamiroquai). Jedno červené enzo se prohání i po silnicích České republiky.

Dalším 42 celebritám ze světa sportu, umění a obchodu je ale bližší košile než kabát, vlastně peníze, než enzo.

Toto Ferrari Enzo je ve střední a východní Evropě jediné. Prozatím?

Ale pozor, koupit enzo nebude žádná legrace (pomineme-li problém, kde na něj vzít). Sedadlo řidiče není seřiditelné. Uhlíková skořepina je ušita na míru majiteli. Každý musel do Maranella zajet, aby mu na něj vzali míry.

Každý kupec také prošel kurzem, jak 660 koní, které enzo táhnou až třistapadesátkou, ukočírovat. Kupříkladu to co pilot třímá v rukou už ani volant nepřipomíná. je to spíše knipl plný spínačů a kontrolek.

Ferrari Enzo

Dvanáctiválec s objemem 5998 cm3 nabízí výkon 660 koní (482 kW) při 7800 ot/min a točivý moment 657 Nm při 5500 ot/min. Motor pohání zadní kola 345/35 ZR 19. Přední mají rozměr 245/35 ZR 19. Vůz s pohotovostní hmotností 1365 kg dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,68 s, na 200 km/h za 9,5 s. Kilometr s pevným startem enzo umí za 19,6 sekund.

Takže, hybaj pro slamník s eury a enzo je vaše. Jejich seznam najdete ZDE

Ferrari Enzo

Ferrari Enzo - čelní pohled

Ferrari Enzo - interiér

Ferrari Enzo - volant

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.