Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari F430: rudá střela

  18:35aktualizováno  18:35
Více výkonu, více rychlosti, více techniky... více Ferrari. Téměř 500 koní výkonu a maximální rychlost 315 km/h nového Ferrari, zabalené do nejmodernějších technologií hodných kosmické lodi nebo monopostu Michaela Schumachera, právě přijíždí.

U stánku italské automobilky bude na pařížském autosalonu hodně rušno.

Po více než pěti letech co motala hlavu milovníkům rychlých vozů se Ferrari F360 Modena odebírá na odpočinek, nabroušený nástupce ale už netrpělivě čeká.

Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430. Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje".

Mamma mia - 4 308 ccm V8: 490 koní!
Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách. Při 1450 kg hmotnosti se tak F430 dostane poměr hmotnost/výkon na 2,8 kg/k.

Kusy asfaltu bude vytrhávat svými 465 Nm maximálního točivého momentu (při 5 250 ot./min).

Třístovka? Není problém!
Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy.

Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely.

Od "eF-jedniček" si nové Ferrari vypůjčilo také elektronicky řízený diferenciál pojmenovaný E-Diff, ten má v sériovém silničním autě světovou premiéru.

Téměř "eF-jedničková" je i automatická převodovka. Změna rychlostního stupně v jejím případě proběhne za 150 tisícin sekundy.

Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek.

Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou.

Na rok 2006 se pak prý chystá otevřená verze spider a nekompromisní challenge, která bude mít přibližně o 30 koní navíc.

Ferrari F430 v číslech

Rozměry a hmotnosti

Délka (mm)

4512

Šířka (mm)

1923

Výška (mm)

1214

Rozvor (mm)

2600

Přední rozchod (mm)

1669

Zadní rozchod (mm)

1616

Pohotovostní hmotnost (kg)

1450

Motor

Uspořádání

8 válců do V 90 stupňů

Vrtání x zdvih (mm)

92 x 81

Objem jednotlivých válců (ccm)

538,5

Celkový objem (ccm)

4308

Kompresní poměr

11,3 : 1

Maximální výkon (kw/k)

360,4/490 při 8500 ot./min

Maximální točivý moment (Nm)

465 při 5250 ot./min

Litrový výkon (koně/litr)

114

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

>315

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4

Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430.

Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou.

Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách.

Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy.

Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely.

Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek.

Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování 430 - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje".

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.