Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari F430 Spider: Schumacher jezdí také bez střechy

  10:50aktualizováno  10:50
I rekordman formule 1 Michael Schumacher jezdí ve svém monopostu bez střechy, tak proč byste zrovna vy měli jezdit ve svém ferrari ukryti? Plech na střeše nejnovějšího přírůstku do aristokratické rodiny Ferrari nahradilo plátno.

Kdo by se ale proháněl v kabrioletu s nataženou střechou, vždyť čechrání vlasů větrem ve třísetkilometrové rychlosti je tak opojné...

Italský výrobce, kterému střídmost, zdrženlivost a praktičnost mnoho neříká, je momentálně pravděpodobně nejplodnější automobilkou světa.

Čtyři novinky v průběhu 12 měsíců představovaly snad jen japonské automobilky v dobách svého největšího rozkvětu.

Právě před rokem přijelo na ženevský autosalon velké Scaglietti 612, pak F430 ve verzi kupé, na Nový rok 2005 Superamerica a do letošní autosalonové Ženevy se chystá F430 v otevřené verzi.

Majiteli italského klenotu, automobilce Fiat, se moc dobře nevede. Ferrari je ale, zdá se, v plné síle. Za loňský rok továrna v Maranellu vyrobila a prodala 4600 aut (dosavadní rekord), hlad smetánky po vlastnictví ferrari stejně neuspokojila. Převahu ve formuli 1 snad není třeba připomínat.

Vše o Ferrari F430 ZDE

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze. Kabrioletí aristokracie se nesníží k něčemu takovému, jako dát na střechu kabrioletu plech. Pouze plátěná střecha dělá kabriolet od ferrari kabrioletem, samozřejmě pod dohledem Pininfariny.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později. Autu samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se, mimo osmiválce, který se jako extravagantní socha vystavuje všem na obdiv pod skleněným krytem, musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

Ferrari F430 Spider

Rozměry a hmotnosti

Délka (mm)

4512

Šířka (mm)

1923

Výška (mm)

1234

Rozvor (mm)

2600

Pohotovostní hmotnost (kg)

1520 (verze pro Evropu)

Motor

Uspořádání

8 válců do V 90 stupňů

Celkový objem (ccm)

4308

Maximální výkon (kw/k)

360,4/490 při 8500 ot./min

Maximální točivý moment (Nm)

465 při 5250 ot./min

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

310

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,1

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později.

Auto samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.