Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari FXX Evoluzione - pořád je co zlepšovat...

aktualizováno 
Ferrari FXX - auto, které je určeno pouze a výhradně pro jízdu na okruhu. Právě tam je čistokrevnému ferrari nejlépe, jinam ani FXX nemůže. Za 40 milionů (1,5 milionu euro) se mohli zákazníci Ferrari stát součástí vývojového týmu. Výsledkem je série vylepšení FXX Evoluzione.

Ferrari FXX Evoluzione | foto: Ferrari

Program Ferrari FXX bude pokračovat i v sezoně 2008 - 2009 a aby bylo za co vynakládat peníze, je k mání paket FXX Evoluzione.

Je to série vylepšení motoru, řízení a jízdních výkonů, ve kterých má prsty i Michael Schumacher a samozřejmě jeho kolegové ze série závodů těchto pojízdných laboratoří.

Při parkování v boxech Ferrari "evo" poznáte podle jiného lakování a odlišného tvarování křídel.

Evoluzione je oproti obyčejnému FXX na okruhu ve Fioranu rychlejší o dvě sekundy (1:18 oproti 1:16), díky vylepšené elektronice a úpravám motoru.

6,2litrový dvanáctiválec teď dává o šedesát koní víc (nově 860) při devíti a půl tisících otáčkách. Zrychlilo se také řazení: namísto původních 80 je to teď trvá o dvacet milisekund méně. Změnilo se i zpřevodování, aby se dalo využít dalších tisíc otáček před červeným polem otáčkoměru.

Kontrola trakce nově nabízí devět různých nastavení (desátá je poloha "vypnuto"), měla by také zasahovat méně razantně. Přepracovaná geometrie přední nápravy má mimo jiné šetřit pneumatiky, déle vydrží také nové karbokeramické brzdy (destičky vydrží dvakrát déle).

FXX Evoluzione se v průběhu příštího a přespříštího roku dvanáctkrát setkají na okruzích v Americe, Evropě a Asii.

Poznatky získané z 16 500 kilometrů najetých v seriálu FXX v loňském a 18 500 v letošním roce, našly přímé uplatnění v modelu 430 Scuderia, který se představil před několika týdny ve Frankfurtu: přesněji jde o aerodynamické úpravy podběhů a nastavení zapalovací soustavy.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.