Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari pro nejvyvolenější z vyvolených. Raket FXX K vznikne jen 32

aktualizováno 
Většina ferrari je pro běžné motoristy zcela nedostupná záležitost. Ale existují i modely, které jsou nedosažitelné i pro ty, kteří si jinak ferrari mohou dovolit a třeba ho už i mají. Nové FXX K je okruhovou verzí hybridního LaFerrari s výkonem přes tisíc koní.

Ferrari FXX K | foto: Ferrari

Novinka se navíc nepodívá na běžné silnice, je to okruhový speciál bez silniční homologace. Už ho získalo 32 vybraných zákazníků automobilky, kteří byli ochotni za něj zaplatit v přepočtu přes 60 milionů korun. Ano, Ferrari FXX K je vyprodané a šťastní vybraní noví majitelé si už teď mnou ruce, protože vydělali. Cena takto raritního ferrari už jen poroste.

Fotogalerie

Automobilka pro majitele naplánovala dvouletý program, kdy jim umožní s autem zažít pocit závodníka na vybraných světových okruzích, ale přímo tato novinka závodit nebude. Důvodů je několik. Ne všichni majitelé mají závodní licenci a zatím ani nejsou vypsané okruhové závody pro hybridní vozy, kterým FXX K je. Za programem stojí divize Corse Clienti, která už dříve zákazníkům za podobných podmínek nabídla třeba Ferrari 599XX nebo FXX.

Novinka vychází z topmodelu LaFerrari, má stejnou koncepci pohonného ústrojí, ale je samozřejmě výrazně upravená. Zvenčí poznáme upravený přední spoiler, auto dostalo boční prahové spoilery, nový zadní difusor a asi nejvýraznějším prvkem je dvojice nepřehlédnutelných zadních spoilerů. Každý je na jednom boku auta a nejsou spojené. Aerodynamická optimalizace výrazně přidala na přítlaku, který je v dvousetkilometrové rychlosti více jak dvojnásobný oproti sériovému LaFerrari. Novinka se i o tři centimetry přiblížila k asfaltu.

První LaFerrari v Praze

LaFerrari

LaFerrari

Papírově nejzajímavější jsou změny na pohonném ústrojí. Hybridní koncepce zůstala, přibyl systém KERS známý z Formule 1. Základem je 6,3litrový dvanáctiválec s výkonem 633 kW, kterému sekunduje elektromotor s výkonem 140 kW. Celá soustava tak disponuje 773 kW, což je v přepočtu magických 1 050 koní a je to o 56 kW více než kolika disponuje „základní“ LaFerrari. Motor prošel oproti sériovému provedení několika změnami. Výrobce upravil sací i výfukové potrubí a místo hydraulických má ventilová zdvihátka mechanická. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková.

Systém rekuperace energie KERS (proto ono K v názvu auta) nabídne řidiči tři režimy využití energie. Buď maximum po krátký čas, nebo naopak konstantní příděl energie po delší čas. Třetí režim pak přidá energii pro okamžitou akceleraci. Systém nabízí i režim pro rychlé nabíjení akumulátorů.

Úpravami prošel i podvozek. Změnila se zadní náprava, která dostala zcela nové nezávislé zavěšení. Tlumiče jsou samozřejmě aktivní. O zastavení se starají uhlíko-keramické kotouče od Bremba, vepředu s průměrem 398 mm a vzadu s průměrem 380 mm. Kola mají vepředu průměr 19 palců a vzadu 20 placů. Speciální okruhové pneumatiky P-Zero dodá Pirelli.

Upravený je i interiér auta, kde řidič bude třímat závodní volant s jediným tlačítkem, které umožňuje aktivovat nejrůznější pomocníky. Auto má kontrolu trakce převzatou z Formule 1, která využívá hybridního pohonu auta, má elektronický diferenciál a také systém SSC, který pomáhá projíždět zatáčky řízeným smykem a zároveň zabránit autu přetočení do hodin. Dodejme, že auto má rozměry: 4,9 × 2,05 × 1,11 metru a rozvor má hodnotu 2,65 metru.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.