Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari: Hledá se testovací jezdec! Zn. Bohatý

  10:05aktualizováno  10:05
Už opravdu nevíte co s penězi, visí vám nad postelí rudá vlajka se vzpínajícím se hřebcem a svrbí vás ruce nedočkavostí ozkoušet si jízdu po okruhu s pořádným stádem? Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Osmistekoňové ferrari: hračka nad hračky s kterou nemůžete na silnici

Nejnovější přírůstek v modenských stájích je pojmenován šifrou FXX.

Splňuje všechny požadavky být nejneužitečnějším autem.

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude.

Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, ještě lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže. Není totiž zhomologované pro jízdu na obyčejné silnici

Za téměř dva miliony eur (bez daně je to milion a půl) se stanete testovacími jezdci Ferrari. Nestačí ale mít jenom plnou kapsu, V Maranellu o prodejích rozhoduje komise, která zhodnotí, jestli neexistuje riziko, že se příslušný testovací jezdec bude "poflakovat". Automobilka nechce, aby auto stálo v garáži nebo v obýváku svého majitele, ale aby kroužilo po okruhu. Ferrari to totiž s testováním bere smrtelně vážně.

Ferrari Enzo: Auto, ze kterého má Ital zástavu srdce

.

Loni vybuchla motoristická bomba: vyjel vzpínající se černý koník v erbu největšího kalibru - Ferrari Enzo. Vůz s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, postavený na počest zakladatele firmy, už nepočítá zrychlení na desetiny sekundy ...VÍCE
Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu. V osmi a půl tisíci otáčkách bude řidič pobízet k trysku 800 koní (588 kW). Lamentování nad automatickou převodovkou není na místě, s volantem bude mít řidič i beztak víc než plné ruce práce. Automat v FXX přeřadí než mrkněte okem, v řeči čísel za 100 milisekund.

Ferrari FXX je vlastně malou pojízdnou laboratoří s telemetrií monopostu formule 1. Oproti normálnímu sportovnímu náčiní je auto vybaveno 39 snímači, které monitorují údaje o dynamice vozidla. Telemetrie samozřejmě umí zaznamenat nespočet dalších dat, vztahujících se k chování auta. Ferrariho čarodějové tak o vašem jezdeckém umění či neumění budou vědět úplně všechno. Technici slibují, že jednotlivým pilotům budou auto nastavovat podle jejich přání a na základě vyhodnocených údajů.

Bystrému oku milovníka enza, který pozná každou z jeho součástek po hmatu, neunikne, že auto prošlo aerodynamickou kůrou. FXX tak má podle údajů Ferrari až o 40% lepší přítlak. Aerodynamické doplňky se dají samozřejmě přenastavit v závislosti na charakteristice trati.

Tradiční švec italských hřebců - Bridgestone, vyvinul pro FXX speciální devatenáctipalcové slicky. K dokonalému autu patří dokonalé brzdy. Ty v nejnovějším ferrari jsou keramické a zakusují se do nich třmeny Brembo.

Až bude chtít manželka vědět, za co jste vydali šedesát milionů a kde trávíte víkendy, vezměte ji s sebou. Ferrari FXX je dvoumístné. Zaplacením částky si kupujete právo účastnit se v následujících dvou letech série speciálních FXX závodů pořádaných automobilkou. Je samozřejmé, že auto bude postaveno klientovi na míru (sedadla, pedály...).

Nemáte garáž? Nevadí, o auto vám budou pečovat v Maranellu a spolu se uvidíte vždy až na místě konání závodu. S koupí auta také dostáváte kurz "pilotáže". Profesionální piloti naučí řidiče ovládat auto na okruhu ve Fioranu, kde testují kolegové z "eF-jedničkové" stáje.

Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude. Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, jěště lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže.

Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.