Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překrásné ferrari: deset unikátů slaví 50 let značky v Japonsku

aktualizováno 
Ferrari nyní prochází přerodem. Stále chce být diamantem, ale pod vedením Sergia Marchionneho, kapitána koncernu FCA, chce být výdělečnější. Jakým směrem pootočí velký šéf kormidlem, zatím není úplně jisté, směrem k SUV to prý naštěstí nebude. Zatím je to stále nejexkluzivnější zboží, které se umí udělat ještě výjimečnějším.

Ferrari F40 | foto: Ferrari

A právě takové je karbonové Ferrari J50, které vznikne v pouhých deseti kusech. Označení překvapivé, do poslední chvíle utajené novinky, skrývá vysvětlení všeho: je to unikátní edice oslavující padesát let přítomnosti italské značky na japonském trhu.

Designéři vytvořili opět nádhernou automobilovou sochu. Přikrčená silueta targy (kupé s odnímatelnými střešními panely) vyjadřuje lehkost a obratnost, proporce jasně prozrazují, že motor našel místo za kabinou před zadní nápravou. Dva díly tvořící střechu jsou z karbonu a dají se schovat za sedadla. Připomeňme, že targy mělo Ferrari v oblibě někdy v 70. a 80. letech minulého století.

Mechanickým základem nejnovější kreace z Maranella je Ferrari 488 Spider, to znamená, že sílu na zadní kola posílá vidlicový osmiválec biturbo objemu 3,9 litru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V J50 má 690 koní (507 kW), výchozí 488 Spider má o 20 koní míň (15 kW). Další technická data Ferrari nezveřejnilo, italský automagazín Motorbox spekuluje o cenách mezi 2,5 a třemi miliony eur (až 81 milionů korun).

Fotogalerie

O stavbu unikátů se postará divize speciálních projektů Ferrari, design je dílem stylistů automobilky vedených Flaviem Manzonim. Design je zcela originální (někomu možná připomene unikátní Ferrari Sergio, které je dílem studia Pininfarina) a hlavně je krásné, což se o všech ferrari poslední dekády zrovna říct nedá.

Za pozornost stojí dva designérské prvky, které mají historický kontext a zároveň dávají autu tvář. Optické propojení bočních oken s čelním sklem vytváří tvar odkazující na zaoblená čelní okna závodních otevřených speciálů ferrari minulosti. Černá linka dělící ponton karoserie a zdůrazňující zašpičatělou příď zas připomíná ikonické výroční modely GTO, F40 a F50.

Klienti, které si Ferrari jako tradičně pečlivě vybere, si budou moci svůj exemplář přesně naspecifikovat. Kousek na snímcích má třívrstvý červený lak, interiér laděný do kombinace červené a černé je čalouněný kůží a broušenou koženkou (Alcantara). Ferrari J50 stojí na dvacetipalcových ráfcích speciálně navržených pro tento unikát.





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.