Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překrásné ferrari: deset unikátů slaví 50 let značky v Japonsku

aktualizováno 
Ferrari nyní prochází přerodem. Stále chce být diamantem, ale pod vedením Sergia Marchionneho, kapitána koncernu FCA, chce být výdělečnější. Jakým směrem pootočí velký šéf kormidlem, zatím není úplně jisté, směrem k SUV to prý naštěstí nebude. Zatím je to stále nejexkluzivnější zboží, které se umí udělat ještě výjimečnějším.

Ferrari F40 | foto: Ferrari

A právě takové je karbonové Ferrari J50, které vznikne v pouhých deseti kusech. Označení překvapivé, do poslední chvíle utajené novinky, skrývá vysvětlení všeho: je to unikátní edice oslavující padesát let přítomnosti italské značky na japonském trhu.

Designéři vytvořili opět nádhernou automobilovou sochu. Přikrčená silueta targy (kupé s odnímatelnými střešními panely) vyjadřuje lehkost a obratnost, proporce jasně prozrazují, že motor našel místo za kabinou před zadní nápravou. Dva díly tvořící střechu jsou z karbonu a dají se schovat za sedadla. Připomeňme, že targy mělo Ferrari v oblibě někdy v 70. a 80. letech minulého století.

Mechanickým základem nejnovější kreace z Maranella je Ferrari 488 Spider, to znamená, že sílu na zadní kola posílá vidlicový osmiválec biturbo objemu 3,9 litru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V J50 má 690 koní (507 kW), výchozí 488 Spider má o 20 koní míň (15 kW). Další technická data Ferrari nezveřejnilo, italský automagazín Motorbox spekuluje o cenách mezi 2,5 a třemi miliony eur (až 81 milionů korun).

Fotogalerie

O stavbu unikátů se postará divize speciálních projektů Ferrari, design je dílem stylistů automobilky vedených Flaviem Manzonim. Design je zcela originální (někomu možná připomene unikátní Ferrari Sergio, které je dílem studia Pininfarina) a hlavně je krásné, což se o všech ferrari poslední dekády zrovna říct nedá.

Za pozornost stojí dva designérské prvky, které mají historický kontext a zároveň dávají autu tvář. Optické propojení bočních oken s čelním sklem vytváří tvar odkazující na zaoblená čelní okna závodních otevřených speciálů ferrari minulosti. Černá linka dělící ponton karoserie a zdůrazňující zašpičatělou příď zas připomíná ikonické výroční modely GTO, F40 a F50.

Klienti, které si Ferrari jako tradičně pečlivě vybere, si budou moci svůj exemplář přesně naspecifikovat. Kousek na snímcích má třívrstvý červený lak, interiér laděný do kombinace červené a černé je čalouněný kůží a broušenou koženkou (Alcantara). Ferrari J50 stojí na dvacetipalcových ráfcích speciálně navržených pro tento unikát.



Témata: Ferrari


Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.