Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari SA Aperta: exkluzivita za 10 milionů se prodala ještě před premiérou

  12:10aktualizováno  12:10
Maranellská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku se rozhodla oslavit výročí svého dvorního designérského studia Pininfarina exkluzivním modelem. Výsledkem je roadster SA Ferrari SA Aperta, který je postaven na základech modelu 599 GTB Fiorano.

Ferrari SA APERTA | foto: Ferrari

Model SA Aperta byl vytvořen k osmdesátinám designérského studia Pininfarina, jehož historie je s Ferrari úzce spjatá. Výročí dvorního návrháře Ferrari se odráží v počtu vyrobených kusů: 80.

Ferrari SA APERTA

Název SA Aperta v sobě skrývá iniciály Sergia a Andrea Pininfarinových, tedy otce a syna, kteří se podepsali na vzhledu nejednoho z maranellských vozů. Označení Aperta potom v italštině znamená otevřený, což značí konstrukci nového ferrari.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Nový roadster vyniká čistými linkami, jak jsme u Ferrari zvyklí. Rám čelního skla a dvě aerodynamické ploutve za kabinou jsou elegantně vyvedeny v kontrastní stříbrné barvě. Nový model má pro jízdu ve špatném počasí připravenou jednoduchou stříšku.

Ferrari SA APERTA

Pod přední kapotou se nachází dvanáctiválec s výkonem 670 koní. Je to tedy stejný motor, který používá vrcholná verze 599 GTO. Šasi bylo zpevněno, aby nabídlo stejnou tuhost jako uzavřená verze. Hmotnost vozu se zvýšila pouze nepatrně.

Nový exkluzivní roadster bude vyráběn v pěti barevných provedeních: černém Nero Stellato, modrém Blu Elettrici, žlutém Giallo Tristrato, červeném Rosso Fuoco a oranžovém Rosso Dino.

Cena exkluzivního Ferrari by se měla pohybovat kolem 10 milionů korun. Případní zájemci si však mohou nechat zajít chuť. Všech 80 vozů je již totiž prodáno. Ferrari SA Aperta si odbude výstavní premiéru na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.